Skip to content

Life Goes On (29)

26/07/2016

Samen met m’n vader (die daar een pak handiger in is, dan dat ik dat ben) hadden we mijn wagen nog nagekeken en getest, water bij gedaan waar nodig en hem gebruiksklaar gemaakt én gewassen, zodat ik op maandag naar m’n sollicitatie gesprek zou kunnen.

Geen idee hoe het komt, maar de maandag middag weigerde hij dienst. Eerst kreeg ik met mijn sleutel de deuren niet open. Pa dan maar met de gewone sleutel geprobeerd en dat ging wel. Ok, ik zit in de wagen en wil starten = veel gesputter en foutmeldingen én … niets. Ik kreeg mijn wagen niet gestart. Pa had al snel door dat ik met een platte batterij zat… Geen idee hoe dat plots mogelijk was.

Wil mijne capo openen zodat m’n pa met startkabels via zijn wagen, die van mij kan leven geven én trek dus aan de hendel om mijne capo te openen, waarbij het kabeltje/rekkertje of hoe je dat noemt wat er aan zit, afknakt en ik mijne capo niet eens meer open krijgen. Stress en elkaar verwensingen naar de oren gooien steken de kop op en ik ben dus genoodzaakt om naar Touring Wegenhulp te bellen… Die zullen daar ook vree gelachen hebben… in panne staan voor uw eigen deur.

autopech

Eindelijk na een bandje met opties beluisteren, dat bijna pakweg 2 minuten duurde, iemand aan de lijn gekregen, om dan te horen dat ze er na 1,5 uur zouden zijn… Mijn sollicitatie kon ik dus op mijnen buik schrijven en ik belde dus meteen om die te verlateren, voor het geval dat… Op dat moment belde er ook nog een interim kantoor, dat ik op gesprek mocht bij een ander bedrijf… Great, op ne moment dat alles de soep gaat in draaien, belt iedereen me.

Het interim kantoor op de hoogte gebracht met melding dat ik ze zelf zou terug bellen. Met de man van Touring Wegenhulp dan meegereden die mij en de wagen naar mijn plaatselijke garagehouder bracht en me ook terug naar huis bracht. Er moet een nieuwe batterij in, hendeltje en moet hersteld worden + nieuw kabeltje én natuurlijk alle delen terug plaatsen die de man van de wegenhulp los gemaakt had om het “probleem” te bekijken en te proberen oplossen.

In tussen tijd had ik al de betreffende sollicitaties opgebeld en de nodige verplaatsingen van data bekomen, zodat ik even opgelucht kon ademhalen, want ik stond behoorlijk onder stress. Morgen is de wagen dus hersteld en kan ik hem ’s morgens gaan ophalen én meteen doorrijden naar mijn 1ste sollicitatie.

22 reacties
  1. Succes bij het gesprek!

    Liked by 1 persoon

  2. En laat er ons nu van uitgaan dat niets meer verkeerd kan lopen … 😉 Succes!

    Liked by 1 persoon

  3. Staat je wagen buiten? Dan kan het door de warmte zijn. Mijn vorige auto heeft zo’n periode met batterijperikelen gehad en telkens was dat tijdens de warme dagen in de zomer… Al ben ik geen kenner hoor, misschien is het gewoon toeval :-). Gelukkig heb je alles kunnen herschikken!

    Liked by 1 persoon

  4. zotte, stresserende toestanden, maar je hebt meteen een voorbeeld voor de vraag of je ‘stressbestendig bent’ :). Succes!

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een stress!!
    En onwijs veel succes morgen!!! Het gaat goedkomen hoor!!!

    Liked by 1 persoon

  6. Ik heb hier een hooop gemist? Jij had toch werk? Enfin, ik lees maar een beetje teug in de tijd dan. Veel succes in elk geval.

    Liked by 1 persoon

  7. Succes voor het sollicitatiegesprek morgen!

    Liked by 1 persoon

  8. Bij EA lachen we al lang niet meer met in panne staan voor uw eigen deur, dat is dagelijkse kost. 🙂 Succes nog verder, jammer te lezen van jouw tegenspoed…

    Liked by 1 persoon

  9. Dus nog steeds is het je niet gegund een job te krijgen zoals je er één verdient.
    Veel succes met je sollicitaties, vroeg of laat krijg je de job van je leven!

    Liked by 1 persoon

  10. Als het verkeerd gaat, dan gaat ook alles verkeerd hé!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

