Skip to content
Tags

Té Veel Is Trop

15/04/2016

Vorige week had ik plots een klant aan de lijn die me heel wat vragen stelde, waar ik uiteraard met de nodige vriendelijkheid de persoon te woord stond. Later zou blijken dat die “klant” eigenlijk mijn eigen grote baas was, die toch wel héél tevreden was over mijn manier van reageren op de vragen en mijn kennis. Allemaal héél mooi natuurlijk, maar ik had al meteen door dat er ergens stront aan de knikker moest zitten, wanneer grote bazen die dingen doen. Weet ik ondertussen uit jaren ervaring.

De weken daarvoor waren er al 3 interim werknemers bedankt voor bewezen diensten en de weken die daarop volgden, werden er 4 nieuwe collega’s aangeworven, weliswaar terug op interim basis. Wie dus wat opmerkzaam is, had dus al door dar er heel wat minder fijne dingen in de toekomstige lucht hingen…

monitoring

Vandaag moest ik voor de 2de keer naar de dienst die inbound calls in ontvangst nam en al snel had ik door dat het om te kijken was hoeveel calls ik kan verwerken. In de voormiddag had ik al gemerkt dat verantwoordelijke van de team leaders in een meeting op het matje geroepen werd en in de namiddag, met een verplicht aanwezige meeting na de werk uren, is dan ook de bom gebarsten…

Interim werknemers die téveel met hun gsm bezig zijn, téveel collega’s die nog al gauw procedures (iedereen kan fouten maken, daar niet van, maar er is een verschil tussen een fout maken en je niet aan een procedure houden) aan hun laars lappen, collega’s die letterlijk in groep van 4 of meer hun pauze nemen en samen lekker voor het gebouw gaan roken, téveel collega’s die gewoon op het contractuele tijdstip dat ze moeten aan hun bureau zitten, nog niet eens aangekomen zijn op’t werk en ga zo maar door…

Het mag dan ook niet verwonderen dat vanaf nu letterlijk de puntjes op de i gezet gaan worden… Niet dat ik daar een probleem mee heb, maar de mensen die zich wél aan de regels houden krijgen de indruk dat ze ook over de zelfde kam geschoren worden als zij die er zich niet aan houden… Afwachten hoe alles gaat uitdraaien, maar ik vrees dat we er het laatste nog niet van gezien hebben 😦

From → Op de Werkvloer

29 reacties
  1. Controle, controle, controle. Schoolmentaliteit.

    Liked by 1 persoon

  2. De leiding trekt de touwtjes aan…
    Dat is meestal in het begin niet goed voor de sfeer. Maar schept wel duidelijkheid.
    Als werknemer heb je nou eenmaal een verplichting naar je baas toe….
    Maar ik snap wat je bedoelt… Ook de goede werknemers worden voor hun gevoel in de gaten gehouden. En of dat eerlijk is. Aan de andere kant… De regels zijn nu voor alle partijen duidelijk…

    Liked by 1 persoon

  3. Dat is gek, dat zij die zich wel overal aan houden en gewoon werken dus, en goed werk afleveren, over die kam worden getrokken.

    Ik denk dan ook dat het probleem is, juist omdat er geen vaste contracten meer bestaan zowat, als dat weer terug zou komen zou de instelling van de mensen ook anders zijn. Met goede beloningen zoals vroeger etc. Maar goed.. als men dat niet in wil zien, houdt het op natuurlijk.

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Samaja permalink

    Jammer dat door het gedrag van een paar mensen nu iedereen het gevoel heeft met argusogen bekeken te worden… Ik vrees echter dat het overal voorkomt. Zo is dat bij de overheid alleszins ook zo, de slechte reputatie van een paar mensen (die meestal wel terecht is), verpest het voor de rest :-/.

    Liked by 1 persoon

  5. Marushi permalink

    Ja die bazen zijn heel sluw tegenwoordig. Hopelijk brengt het geen negatief nieuws voor je mee! -x-

    Liked by 1 persoon

    • Ik zit voorlopig dar erg goed en voor zover ik weet is men goed tevreden over mijn werk, daar niet van, maar het zorgt gewoon voor onnodige stress bij de mensen die zich wel aan de regels houden, want plots zit iedereen onder een vergrootglas voor het minste dat je doet…

      Ondertussen moeten we aan een team leader melden als we naar het toilet gaan en kijken ze dan hoelang we weg blijven… gewoon omdat er een paar zijn waarvan m’n opmerkte dat ze op de WC gingen om met de gsm bezig te kunnen zijn…

      Liked by 1 persoon

  6. Op zich niet slecht dat het kaf van het koren wordt gescheiden. Dat daarmee ook “de goeien” gecontroleerd worden, kan je denk ik niet vermijden. Een rechtvaardige werkvloer doet op lange termijn iedereen goed, nee? Trouwens, ze mogen dat in het onderwijs ook eens dringend komen doen.

    Liked by 1 persoon

  7. De goede worden altijd samen met de slechte gestrafd. Degoutant, maar zo is het

    Liked by 1 persoon

  8. Sheila @ beineffable.com permalink

    Zo irritant kan dit zijn. Het drukt de sfeer natuurlijk heel erg en daar heeft iedereen last van. Het werkt demotiverend, ook al zet je zelf wel je beste beentje voor. Het enige voordeel is wel, dat je hiermee onderscheid gaat maken. Soms word je omringd door collega’s waarvan je denkt; hoe kan je hier nog zitten? Met deze ‘opschoning’ moet je jezelf van de goede kant laten zien. En dat is oo weer niet verkeerd.

    Liked by 1 persoon

    • Daarin heb je volledig gelijk, daarom dat ik ook zei dat ik verwacht dat ik van de hele toestand het laatste nog niet gezien heb…

      Like

  9. Je interview staat online ^^

    Liked by 1 persoon

  10. Goed geschreven.

    Liked by 1 persoon

  11. Demotiverend zoiets… is bij ons op het werk ook zo!

    Liked by 1 persoon

  12. Het is bij ons niet anders, maar dat de grote baas zelf mystery caller speelt nog niet

    Liked by 1 persoon

  13. Poeh, klinkt als een erg strenge omgeving! Uitgaan van vertrouwen is beter dan het eeuwige wantrouwen!

    Liked by 1 persoon

    • ja, da’s waar, maar blijkbaar werd er toch door heel wat mensen misbruik van bepaalde vrijheden gemaakt en dat wreekt zich om den duur ook eens hé

      Like

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

