Skip to content

RVA Controle 2015 (17): De Rechtszaak (6) = The End

10/03/2016

Eind vorige week had ik een aangetekend schrijven van de rechtbank ontvangen. M’n pa wou hem wel in ontvangst nemen en in mijn plaats tekenen (ik werk nu tenslotte alle dagen), maar dat mocht niet want hij had tenslotte ook mijn identiteitskaart niet. Zodoende diende ik dus vroeg in de zaterdag morgen al snotteren naar het postkantoor te hollen, omdat aangetekend schrijven te gaan ophalen.

Ik hou altijd mijn hart vast van aangetekende brieven, belooft zelden wat goeds, zéker niet als het al meteen van de Rechtbank zelf komt, maar mijn zorgen bleken ongegrond te zijn. Het was eigenlijk niet meer dan een afschrift van de rol én een overzicht van wat er gepleit geweest is, met reactie van de verschillende rechters.

Op zicht leek na 6 pagina’s lezen, het wel een positieve draai te gaan krijgen, maar daarmee zijn we er nog niet, want de RVA kan in beroep gaan én met mijn hoeveelheid aan geluk, kan je er wellicht verdomme op zeggen dat dat nog zou voorvallen ook, dus ben ik ingetogen blij.

rechter-hamer-hh

Gisteren, een pak vroeger dan dat ik uiteindelijk verwacht had, kreeg ik na een informatieve mail van mijn kant naar mijn advocaat, om hem te laten weten dat ik een brief ontvangen had, meteen een antwoord terug waarbij ik bijna letterlijk een gat in het plafond sprong :

Ik heb het vonnis ontvangen waarin het beroep gegrond wordt verklaard. De rechtbank erkent uw eis en de beslissing van de RVA wordt vernietigd.

Plus nog andere zinnen er bij, maar vooral die 4 woorden “beslissing RVA wordt vernietigd“… man, man, man, ik kon mijn geluk niet op. Niet alleen omdat ik voor de 4de keer op rij een rechtszaak tegen de RVA win, maar ook omdat dit een groot effect heeft voor in de toekomst mocht ik ooit terug het ongeluk schuldig zijn (hout vasthouden) dat ik “weer” werkzoekende zou worden, dan kan nu de VDAB me alvast niet meer opnieuw uitsluiten, want de beslissing omdat te doen, met gevolgen erbij voor mij, die ik al onderging en doorstaan heb, worden door de rechtbank vernietigd en teruggedraaid.

Mijn vakbond gaat dus nu wellicht kijken, morgen eens contact met ze opnemen, voor de uitbetaling van al die maanden die ik geschorst geweest ben. Uiteraard waren mijn ouders dol gelukkig en ga ik dit weekend met ze uit eten op mijn kosten, voor alles wat ze al die maanden voor mij gedaan hebben.

The End

40 reacties
  1. Proficiat!!!! Zalig

    Liked by 1 persoon

  2. Jammer voor al die ellende en rompslomp maar gelukkig trek je aan het laatste eind. Ook jammer hoe we in een maatschappij beland zijn die elke werkloze direct beschouwt als profiteur en bandiet omdat er jaren enkelingen profiteerden van het systeem.

    Liked by 1 persoon

    • Daar in deel ik volledig je mening en dat was ook één van de redenen dat ik het wapen arsenaal boven gehaald hebt en mijne vakbond de opdracht gegeven had om een rechtszaak tegen de RVA te beginnen. Ik stond tenslotte recht in m’n schoenen.

      Liked by 1 persoon

  3. Gefeliciteerd!! Super nieuws!!

    Liked by 1 persoon

  4. Hoera! Pak van je hart hé? Ik ben blij voor jou.

    Liked by 1 persoon

  5. Wat fijn! Dus je hebt nu eindelijk gewonnen? 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Supergoed nieuws, je verdient het!

    Liked by 1 persoon

  7. Samaja permalink

    Wauw, wat een opluchting moet dit zijn! Ga het dit weekend inderdaad maar eens goed vieren, dat heb je wel verdiend.

    Liked by 1 persoon

  8. Gefeliciteerd👍🏻

    Liked by 1 persoon

  9. Woehoe!!!!! De aanhouder wint. Letterlijk. Gefeliciteerd!

    Liked by 1 persoon

  10. JoJo permalink

    Oooow wat fijn!!! Eindelijk! Gefeliciteerd!!!!!!

    Liked by 1 persoon

  11. Het moet deugd doen om de woorden “The End” te kunnen neerschrijven onder dit verhaal 🙂

    Liked by 1 persoon

  12. Justice !!!!!! reden om te feesten x

    Liked by 1 persoon

  13. Helemaal SUPER!!!! Geweldig, fantastisch! Gefeliciteerd!

    X

    Liked by 1 persoon

  14. Oef! Ben heel blij voor je! Eindelijk van die miserie verlost!

    Liked by 1 persoon

  15. Case closed en smakelijk eten 🙂

    Liked by 1 persoon

  16. Oef!!! Super zelfs!!! 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. Da’s kwenihoegoe nieuws!!!! Hopla, nog een fles bubbels 😉

    Liked by 1 persoon

    • Ja, maar ik moet nog wel het vonnis krijgen en dat op zich kan nog 2 maanden duren, maar bon, toch al veel om te weten dat het vonnis positief is in mijn voordeel.

      Liked by 1 persoon

  18. Schrijf je niet meer?

    Like

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

