Skip to content

The Never Ending Date Stories (5)

22/01/2016

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik nog eens chatte met mensen, laat staan date of gewoon ermee af sprak. Ondertussen probeer ik het contact met GayKoppel1 uit Gent wat te herstellen. Het zijn best fijne mensen waar ik de afgelopen 2 jaar al zo’n 3 keer mee afgesproken heb en naar de cinéma mee geweest ben, maar dat was het dan ook. Het zijn mensen die (god mag weten hoe ze het doen) haast meer op vakantie zijn/gaan/van terug komen, dan dat ze werken. Mijn indruk natuurlijk. Het vervelende is dat de afspraken en berichtjes telkens van mijn kant dienen te komen of van dat “willen leren kennen” lijkt anders niets van in huis te komen.

Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat ik het op een gegeven moment liet voor wat het was en merkte dat er zonder mijn inbreng, géén communicatie is. De enige momenten vorig jaar dat er dan wel eens communicatie kwam, was toen ik geschorst was én ik niet meteen zin had om toen de bloemen langs alle kanten te gaan buiten zetten. Dat lijkt voor heel wat Holebi’s moeilijk te snappen heb ik ondervonden.

Ondertussen heb ik GayKoppel2 leren kennen. Twee leuke kerels die alles samen doen. Komt raar over maar eigenlijk heb ik dat liever zo. Bij GayKoppel1 had ik 2 keer voor dat de andere helft van het koppel geen zin had / zich moe voelde / of moest overwerken waardoor ik dus met de andere helft naar de cinéma ging en uit eten ging. Best raar, want je wil 2 mensen leren kennen als koppel, zonder er als 3de tussenin te willen komen. Dit soort situaties lijkt nogal populair te zijn bij koppels die een “open relatie / vriendschappen kring” na streven.

Diary

 

From → HoLeBi en Daten

16 reacties
  1. Peter Blanckaert permalink

    Toch even mijn relatie aan de beschrijvingen van jouw tekst aan het spiegelen… Wij zitten zo tussen GayKoppel1 en GayKoppel2 in. Tegen dat wij soms tijd vinden om dingen samen te doen, valt er al heel veel weg en tegelijkertijd doen we ook vaak dingen samen. Tjah, dus daar ergens tussen in. Evenwicht zoeken, dat is wat we proberen.

    Wachten tot de anderen communiceren… Het is maar een bedenking, maar ik heb ook altijd het gevoel dat ik vaak moet beginnen met afspraken maken. Het is natuurlijk fijner als het van beide kanten komt, maar als we zelf niet uit ons kot komen dan blijven we ook maar in ons kot opgesloten. Er zijn natuurlijk van soorten mensen. Dus dat loopt wel los die wisselwerking na een tijd.

    Liked by 2 people

    • Leuk om je reactie te lezen. Het geeft me toch het gevoel dat ik niet abnormaal ben in wat ik schrijf of té hoge verwachtingen zou gehad hebben.

      Ik deel je mening dat het inderdaad super fijn is als communicatie van beide kanten komt 🙂

      Like

  2. Wat leuk om te lezen. Zelf schreef ik net een artikel over mijn relatie met 2 mannen en probeer ik juist uit te leggen dat ik geen open relatie heb. Mag ik vragen wat jouw insteek is om juist een koppel te leren kennen, dan 1 persoon? Misschien heb ik wat blogs gemist, hoor, waarin dat al naar voren kwam. In ieder geval hoop ik dat koppel2 gaat werken voor je!

    Liked by 1 persoon

    • Dank je, Sheila 🙂
      M’n bedoeling is m’n vriendenkring om Holebi vlak wat aan te vullen. Vorig jaar, ook al heb ik daar bewust niet uitdrukkelijk over geschreven op m’n blog, is m’n vriendenkring (in m’n directe omgeving dan) aanzienlijk kleiner geworden door vrienden die met hun partner naar het buitenland vertrokken, paar holebi vrienden die overleden zijn én anderen die een relatie begonnen en waar de vriendschap dus stilaan aan’t uitdoven is.

      Wat ik véél opmerk is dat wanneer je iemand wil leren kennen voor een vriendschap, veel mannen en vrouwen reeds een partner hebben. Ik veroordeel niemand daar over alhoewel ik toch altijd de wenkbrauwen wat frons om mensen die al een partner hebben, op dating sites tegen te komen.

      Dat gegeven, hoe raar ook, staat bij mij daarom nog geen vriendschap in de weg, MAAR als het effectief een koppel is, wil ik wel BEIDEN leren kennen, kwestie van niet de indruk te wekken alsof ik die vent zou zijn die de andere helft opscharrelde als date… Allé ge snapt wel wat ik wil zeggen 😉

      Like

  3. Ik hoop dat Gaykoppel2 goed uitpakt, tis toch fijn als wederzijds respons krijgt en niet dat het van 1 kant moet komen.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg! Ik heb zelf al bijna tien jaar een relatie met twee mannen. De derde is erbij gekomen toen mijn partner en ik al 7 jaar samenwoonden. Dus met de één heb ik al 16 jaar een relatie en de ander woont nu al bijna tien jaar bij ons. Dat is helemaal vanzelf zo gegroeid en pas als mensen er een opmerking over maken bedenk ik me dat het best bijzonder is. Al hoor ik het steeds vaker om me heen. Houd ons op de hoogte alsjeblieft!

    Liked by 1 persoon

  5. Ik vind dat je vriendschappen en relaties strikt gescheiden moet houden. Dus ik begrijp niet helemaal dat je afspraken met koppels ook onder de dates schaart. Is het de bedoeling om daar dan sexueel contact aan over te houden?

    Verder vind ik het dus heel leuk dat mijn vriend en ik een aantal gezamenlijke vrienden hebben, waar we ook apart mee afspreken.

    Liked by 1 persoon

    • Niet noodzakelijke, het leren kennen komt op de eerste plek bij mij, dat sexuele kan altijd, maar geen noodzaak of voorwaarde.

      Ja, snap ik. Maar ik neem aan dat jij en je vriend elkaar alles vertellen, bij menige koppels is dat niet zo (mijn ervaring).

      Liked by 1 persoon

      • Ik vertrouw mijn vriend er blind op dat hij mij alles vertelt. Hij weet dat ik niet direct zal veroordelen als er een keer iets gebeurd. Na ruim 10 jaar samen, kan zoiets voorkomen.

        Liked by 1 persoon

        • Nou net dat wat jullie hebben, zo’n vertrouwen zoek ik ook, dat moet zalig zijn om zoiets te hebben. Ergens ben ik jaloers op je (positief wel te verstaan 😉 ) want zoiets is héél speciaal (in mijn ogen dan).

          Heel wat mensen (terug mijn mening) weten niet wat dat is zoiets hebben én het is dan ook zeldzaam te noemen dat koppels zo open en eerlijk zijn met elkaar.

          Like

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

