Skip to content

Bij de Tandarts (2)

17/01/2016

M’n moeder zat me op te letten… Eerst met m’n tong even voelen, zien of ik het me niet ingebeeld had, dan met de vinger…

Moeder: “‘T is weer van da zékers?

Yep, ik had een gaatje / gat ontdekt in één van m’n tanden aan de binnenkant van m’n mond. Géén idee hoe dat er gekomen is, van veelvuldig snoep / chips / suikers / koeken / chocolade eten, kan het niet liggen. Daar ben ik al bijna een jaar drastisch mee aan’t afbouwen. Zo’n gaatje lijkt in gedachten ook altijd een stuk groter dan dat het wellicht in werkelijkheid is, maar ’t is in elk geval genoeg om je er constant te doen aan denken, eens je weet dat het er is…

Moeder: “Ge moet niet zo rap zijn met naar den tandarts te willen lopen. Wacht daar nog maar wat mee…“.

M’n ouders zouden pas gaan als ze scheel van de pijn zien… Nu, het doet nog géén pijn (gelukkig), maar ik wil er toch ook niet te lang mee wachten en dus belde ik naar m’n tandarts.

tanden

Ik: “Hallo, ’t is Wildcard om een gaatje in één van m’n tanden te laten herstellen. Zou ik in’t weekend mogen langskomen?

Tandarts: “Doet het pijn? Hebt ge er erg last van?

Ik: “Euh, nee & nee.“.

Ja, I know, ‘k had ja moeten zeggen en vree overdrijven…

Tandarts: “Dan ga ik je maar pas tegen het laatste weekend van de maand kunnen helpen. Ik werk nu qua weekends enkel nog het eerste en het laatste weekend van de maand.

Het was even schrikken. Ik ben nu door mijn situatie wel beschikbaar om ook gedurende de week te gaan, mocht het lukken, maar beeld u maar eens in dat ge moet werken en geen verlof kunt krijgen of moogt nemen. Tandarts dicht om 18u00. Ge moet maar zien dat ge er op tijd kunt geraken…

Nu, ik snap het wel hoor. De lieve man gaat naar eind de 60 toe en dan snap ik ook dat de “goesting” om alle weekends te werken en klaar staan voor patienten, ferm begint te verminderen. Ik zal het dus nog 14 dagen moeten uithouden… Dat gaat dus opletten worden voor alles waar ik gedurende 14 dagen stukken uit m’n tanden kan mee bijten… M’n moeder zag me de afspraak op de kalender in de keuken prikken.

Moeder: “Ja, we gaan naar nen tijd waarin ge zult op voorhand moeten gaan plannen wanneer dat ge ziek gaat worden of wanneer ge iets moogt voorhebben aan uw tanden…

Ik snap wel wat ze wil zeggen én ze heeft gelijk, maar gelukkig kun je ouder worden niet plannen, dat overkomt je gelukkig nog altijd als alles goed blijft gaan.

14 reacties
  1. Mijn tandarts werkt nooit ofte nimmer in het weekend….

    Liked by 1 persoon

  2. Succes , komt vast wel goed x

    Liked by 1 persoon

  3. Wow! Ik wist zelfs niet dat tandartsen in weekends werken… 😮 Ik bel meestal naar mijn tandarts om te vragen of ik op mijne verlofdag mag gaan (dus bv gelijk dat ik in augustus 3 weken verlof heb, zet ik daar dan een tandartsafspraak in)… Die weekendafspraken is in mijn hoofd voor mensen die dringend hulp nodig hebben… Haha, weer iets bijgeleerd 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Je herinnert me met je blog in elk geval wel dat ik weer eens de tandarts moet bellen voor een controle-afspraak. Je wordt bedankt 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ga sowieso 2x per jaar en ik heb zoals mijn tandarts zegt ‘een zeer stabiel gebit’. Gaatjes vullen is al jaren geleden bij me.

    Liked by 1 persoon

  6. Hier krijgen we gewoon een uurtje vrij voor de tandarts. Een gaatje is altijd vervelend, hopelijk blijft de pijn weg.

    Liked by 1 persoon

    • Momenteel gaat dat nog, ’t is gewoon opletten op wat ik bijt 😉

      Wel leuk dat je van je werkgever daarvoor vrij krijgt voor een uurtje, ik kan me dat hier in België bij ons toch niet inbeelden dat ze dat hier zouden doen…

      Like

  7. Toen ik in de eerste week van november belde, kon ik pas de eerste week van december gaan, gelukkig viel de tandpijn goed mee!
    In december kreeg ik na consultatie een nieuwe afspraak en deze was voor eind deze maand om 15u… gelukkig kan ik mij op tijd vrijmaken, want alle andere afspraken zaten vol! Geen weekend werk voor mijn tandarts.

    Liked by 1 persoon

    • Amaai, dan bedenk ik me dat toch wel al die jaren (ik ga m’n hele leven al bij de zelfde tandarts langs) een ferme luxe heb…

      Je staat daar eigenlijk niet bij stil, als je dat niet weet…

      Like

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

