Skip to content

Solliciteren In Brussel (9)

14/01/2016

De dag na mijn sollicitatie in Brussel, kreeg ik van de HR Verantwoordelijke een telefoontje. Ik was net aangekomen op de sollicitatie die ik in de morgen had en bleef dus even in m’n wagen zitten. Hij verontschuldigde zich dat hij er toen niet kon bij zijn (ik vond dat toen al raar, maar ‘k heb er toen niet zitten achter vragen) en wilde mijn indrukken met de TeamLeader en één van de eigenaars weten. Van de vrouwelijke TeamLeader had hij al gesproken en van haar een volmondige “ja” gekregen. De eigenaar die met mij het slot gesprek deed, die moest hij nog spreken. Hij wilde wel al mijn indrukken weten én of ik het nog wel zag zitten.

Héél fijn natuurlijk, ook nog maar de eerste keer dat ik dit in al mijn werk/sollicitatie jaren meemaakte, maar het zou me niet zo moeten verbazen want ze hebben er een “open en toegankelijke” bedrijfscultuur. Hieronder mag je dus verstaan dat de bazen niet in hun eigen kantoortje stiekem zitten, maar bij het personeel en tijdens de middag iedereen samen eet. In mijn gesprek kon ik dan ook opvangen dat, zoals ik al dacht, ik zéker niet de enige weerhouden kandidaat was/ben én heb toen ook wel duidelijk gemaakt dat ik mijn huidige sollicitaties niet zou afbellen alvorens ik een contract getekend zou hebben. Lijkt me nogal logisch… Voor’t zelfde geld pak ik er naast en kom “weer” in een situatie terecht waarin ik niets heb, omdat ik euforisch de sollicitaties die ik nog zou moeten doen, afgebeld zou hebben.

Contract

Ondertussen ben ik daar al wat té slim voor en de HR Verantwoordelijke zou me terug bellen in de namiddag. Rustig m’n sollicitatie gesprek van de dag gedaan met een bedrijf uit de retail sector. Ik kon het niet zo peilen, dus hier blijft het nog wat koffiedik kijken hoe dit gaat uitdraaien. Altijd best raar als ze je niet meteen kunnen zeggen wanneer ze je iets kunnen laten weten… Thuis gekomen en meteen het gesprek besproken met m’n ouders toen die van hun bezoek bij de dokteres terugkwamen én ik kreeg van hun ook al de raad die ik zelf wou doen: gewoon voort solliciteren. Tenslotte staat er nog niets op papier.

De dinsdag namiddag én avonds niets meer van de HR Verantwoordelijke vernomen. Op dat moment was ik blij dat ik mezelf niet toegelaten had om euforisch te beginnen zweven… De woensdag ben ik dan ook naar mijn geplande afspraak met een Designer Bedrijf geweest.

21 reacties
  1. Rare wereld zeg… De wereld van het solliciteren.
    Kijk daar heb ik dan eigenlijk weer geen ervaring mee. Ik heb sinds mijn 19de een vaste baan. Tussendoor wel overgestapt naar een andere instelling. Opleidingen gedaan en mijzelf door ontwikkelt… Maar ik heb nooit thuis gezeten omdat ik geen werk had. En ik weet dus niet hoe het is om met die druk om te gaan.
    Heel veel succes!!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat ben ik blij dat ik vandaag mijn eerste stappen niet meer moet zetten in de arbeidsmarkt…

    Liked by 1 persoon

  3. Hopelijk toch gauw goed nieuws!

    Liked by 1 persoon

  4. Grrmmm bbfff, ik heb al aan de 2 kanten gestaan. Het is niet gemakkelijk

    Liked by 1 persoon

  5. In de tussentijd zou je een boek kunnen schrijven over je ervaringen met solliciteren anno nu. Deze blogs bundelen, et voila…

    Liked by 1 persoon

  6. Ben zelf ook druk aan het solliciteren, aantal gesprekken gehad, ook al twee aanbiedingen, maar die heb ik zelf afgewezen omdat ik het idee had dat het bedrijven zijn waar ik me niet lang thuis zal voelen en omdat ik dacht elders al verder te kunnen met gesprekken.

    Het is wel confronterend iedere keer, de bedrijven die me willen verschillen amper van het bedrijf waar ik weg wil, de bedrijven waar ik heen wil die wijzen me af.. Heb wel genoeg feedback om bij de volgende sollicitaties beter voorbereid te zijn en beter in te kunnen spelen op de functie die ik voor ogen heb.

    Maar ik heb de tijd en ik zoek rustig verder tot ik een match heb die van beide kanten goed voelt.

    Liked by 1 persoon

  7. Duimen dan maar. Ik zou het wel moeilijk hebben om niet euforisch te worden na dat telefoontje. Misschien is er ook wel niets aan de hand en hebben ze wat meer tijd nodig..

    Liked by 1 persoon

    • Ja, kan ook, maar eerst zouden ze je bijna pushen om al de rest te laten vallen en dan tijd genoeg plotseling? Ik weet het niet ik heb er mijn bedenkingen bij.

      Like

  8. Volg je buikgevoel,……mensen zijn raar,…en bedrijven al helemaal,……succes!!

    Liked by 1 persoon

  9. Blijven hopen!!!

    Liked by 1 persoon

Trackbacks & Pingbacks

  1. Solliciteren In Brussel (10) | WorldsApart 2.0

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

