Skip to content

De Accent Job Perikelen (4)

18/12/2015

Gisteren zo rond 17u30 krijg ik een telefoontje van een consulente van Accent Brussel Louizalaan. Ze had dé ideale job voor mij gevonden als Credit Collector (ik geraak dus totaal niet van die Call Center zaken af hé, eens ge dat gedaan hebt blijft dat aan u plakken alsof ge plots voor niets anders meer capabel zijt) en wilde me voorstellen maar had mijn CV niet… Terug moeten uitleggen dat ik reeds de afgelopen dagen door verschillende van hun kantoren opgebeld geweest ben én dat mijn CV in mijn dossier zou moeten zitten.

Ze vond hem niet… **zucht** en ik vroeg haar om me een mailtje te sturen zodat ik haar gegevens had en er bij te vermelden WAAR de locatie van de job was, zodat ik even kon nakijken qua tijd en afstand of dat wel een haalbare kaart was voor mij.

Large-accent-jobs

Deze middag bekeek ik mijn mail en kreeg bijna een hartaanval… ze had het bedrijf al opgebeld om te laten weten dat ze een “geschikte” kandidaat had en liet mij weten dat het bedrijf me zou bellen én voegde er de website van het bedrijf bij. Het bedrijf zelf ligt in Moorsel wat voor mij enkel met de wagen (ik zou er nooit met de trein op een deftig uur ’s morgen kunnen geraken, ook omdat het “alweer” in shiften werken was) al gauw omdat ik de hele Brusselse grote ring rond zou moeten, zonder rekening te houden met files, al gauw zo’n 110km enkel zijn én zou mij op goed geluk toch bijna enkel 2 uur tijd kosten om er te geraken.

Dat vond ik wat téveel van’t goede en ik heb dan ook meteen telefonisch contact opgenomen met het Accent kantoren en hun dit laten weten. Ze gaan het de klant dan laten weten dat het uiteindelijk toch niet mogelijk is voor mij om er te geraken… Pfff, mijn gedachten kunnen er stil bij staan, van al die dingen. Ik vraag me af ik alleen ben die dit soort dingen meemaak?

19 reacties
  1. Ik vind het echt erg wat je allemaal moet meemaken als werkzoekende ! En accent job pffff …. zo onprofessioneel !

    Maar, courage geef de moed zeker niet op, ik duim echt voor u bij het vinden van de ideale job ! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Sjonge jonge, dat solliciteren geeft me echt de kriebels… als het al zo gaat..

    Liked by 1 persoon

  3. Bennienc permalink

    Ik begrijp je goed genoeg! Ben zelf ook werkzoekende en heb al shit meegemaakt. echt Louis Paul Boon zou er nog geen roman over durven schrijven.
    Ergste is als je zegt dat je wordt opgebeld door een interimkantoor en zij eisen dat je hen vertelt waarom je die zoveelste callcenter job niet wilt. Hallo, zijn zij plots partner van VDAB geworden ofzo? Waarom moet ik aan hen uitleggen waarom ik zo’n (uit mijn ervaring) afschuwelijke job niet wil. No offence aan mensen die in een callcenter werken en het met veel goesting doen. het was niks voor mij. En interimkantoren doen alsof iedereen die geen doktersopleiding of iets anders met exacte wetenschappen heeft gedaan, alleen maar voor dit soort jobs geschikt zijn.
    En als je zegt dat je erover nadenkt dan zeggen ze inderdaad tegen het bedrijf dat je interesse hebt. Zegt veel over hoe goed ze de jobs kunnen invullen niet?

    Liked by 1 persoon

  4. Als ik het allemaal zo lees, werken die arbeidsconsulenten niet echt doordacht (understatement)

    Liked by 1 persoon

  5. Toch een kritische vraag: ik rijd 118 kilometer enkele reis naar mijn werk. Waarom is iets puur op reisafstand een ongeschikte baan?

    Liked by 1 persoon

    • Dan ben ik heel blij voor jou dat jij dat wilt doen, maar ik kijk ook wat naar tijd en afstand en het loon. Het dient allemaal wat in evenwicht te zijn.

      Misschien heb jij geen file, maar met file zou ik dagelijks meer dan 5 uur (heen en terug) in de file zitten + voor een loon dat nog niet eens de armoedegrens bereik, zit je dan al gauw in een situatie van “overleven” waarbij je haast meer geld gaat spenderen aan benzine/diesel dan dat je er nog van over gaat over houden om je rekeningen te betalen + ik kan er ook niet met het openbaar vervoer geraken én ik heb het voor géén enkel job over, zéker niet voor interim, om bv. in de winter op spekgladde wegen of als er veel sneeuw zou liggen, m’n wagen in de prak te rijden om niet de stempel te hebben, dat ik uit gemakzucht niet zou willen komen werken.

      Ieder moet voor zich uitmaken of ze dat een aangename manier van werken vinden, ik althans niet.

      Liked by 1 persoon

  6. Ze horen graag wat ze willen horen, of anders vervormen ze de werkelijkheid. Zo heeft er ons eens iemand van een interimkantoor gebeld voor een ‘mogelijke samenwerking’. Ik zei dat ze moest mailen naar de baas, which she did, alleen had ze ineens ook een contract opgesteld, alleen nog maar te ondertekenen, euhm??? 🙂
    Ik snap volledig dat je geen 2u onderweg wilt zijn (waarvan dan ook nog eens een groot deel in de file). Ik heb het geluk dat ik vlak bij huis werk, en bovendien centraal in Vlaanderen (dus vlak bij Leuven en Brussel) waar het aanbod denk ik groter is. Een consultantjob, waarbij je dagelijks naar klanten moet rijden, zou bv niks voor mij zijn. Geef mij dan maar een trein en een boekje, dat was nog leuk vroeger.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

