Skip to content

Life Goes On (24)

29/11/2015

Eindelijk klaar met alles in tweevoud te kopiëren voor m’n advocaat. Komende week mag ik hem ’s avonds alles gaan brengen. M’n ouders geloven niet dat het iets gaat uitmaken. Ergens ik ook niet, maar je weet maar nooit. Als je al niets meer hebt/krijgt kunnen ze je moeilijk nog véél meer gaan straffen, toch?

Tijdens het uitzoeken van bepaalde plekken op onze Belgische landkaart (komende week heb ik terug véél sollicitatie gesprekken), bedacht ik me er van (mits ik toch gedaan had met m’n werk voor de advocaat) om nog eens wat tijd aan blogjes lezen, te gaan besteden.

Best altijd wel confronterend om even bij andere mensen/jongeren hun leven binnen te kijken en te merken hoe het met hun gaat. Ik volg best veel blogs die als bookmark opsla en merkte dat heel wat bloggers er plots mee gestopt waren, zonder enige reactie of de blog was gewoon gedelete. Dat voelt wel raar aan, je vraagt je altijd af wat er dan van die mensen geworden is. Ook lijkt het (voor mij althans) alsof heel wat blogsters in het huwelijksbootje gestapt zijn of dat de komende tijd gaan doen. Ook best weer confronterend als ik dan naar m’n eigen leven kijk…

4_3

32 reacties
  1. Ik vind het ook zo jammer als bloggers plotseling stoppen, en dan vraag ik me af waarom, en hoop ik dat alles goed gaat met ze 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Trouwen of stoppen, niet aan de orde :-),….mijn leven zit duidelijk in een andere fase 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Met twee winterslapen heb ik mijn regelmatige bloggen onderbroken.
    Mijn blogverhuizing heb ik duidelijk aangegeven.
    Maar ook ik mis blogmaatjes.

    Velen zijn wellicht op Feestboek terug te vinden?

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  4. Kort heb ik met facebook meegedaan.
    Na alle ophef over het ontbreken van privacy heb ik mijn account eerst leeg gemaakt en daarna verwijderd.
    Dat bevalt mij uitstekend!

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

    • Ja geloof ik best. Ben al blij met alles wat ik er met de regelmaat van de klok over hoor, dat ik dat allemaal niet heb en ook nooit op die kar gesprongen ben…

      Liked by 1 persoon

  5. Heel apart inderdaad, ik heb er nu ook eentje waarvan ik dacht, ik zie ze niet meer, en het hele blog is gewoon gedeleted… heel gek.. nou ja, hun ding, hun keuze, je weet het nooit wat er gebeurd is of wat er aan de hand is.

    het zij zo denk ik dan.

    X

    Liked by 2 people

  6. Kwam toevallig vorige week een paar blogs tegen die er zo ineens mee waren gestopt. Eentje had wel al een beetje aangekondigd maar toch… het blijft raar om ineens zo’n leeg scherm te zien te krijgen. Maar goed, stoppen en ook trouwen is voor mij niet aan de orde…

    Liked by 1 persoon

    • Ik merk ook dat verschillende blogs die ik in het begin volgde, plots op privé staan en je al moet een password vragen om ze te blijven volgen…

      Jammer, maar aan zulke dingen doe ik niet mee, ‘k heb al werk genoeg om m’n eigen passwords te onthouden.

      Like

  7. Ik hoop dat dat verhaal van jou snel mag gedaan hoor. In positieve zin.
    Blogs die stoppen, ik kan dat begrijpen. Er kruipt uiteindelijk wel wat tijd in. Maar ervan wakker liggen doe ik ook niet. Met sommige medebloggers ben ik aan het mailen en moesten die ooit stoppen, weet ik hen wel terug te vinden. Paswoorden laat ik ook aan mij voorbij gaan. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Ik vrees dat dat verhaal van mij van werk zoeken, nog niet meteen gedaan zal zijn, helaas 😦

      Groot gelijk. Ik merk ook op dat menige blogger precies WordPress aan’t ontvluchten zijn om aan een eigen domein te beginnen. Ik stel me dan altijd de vraag of geld betalen om zo’n domein naam te onderhouden wel meer loont dan “gratis” bloggen…

      Liked by 1 persoon

      • Ik denk wel dat reclame voor sommige bloggers als storend voor hun lezers ervaren. Ikzelf ben ook om die reden aan het nadenken om over te schakelen. Tenzij je me weet te overtuigen van het feit dat die reclame niet stoort? 🙂

        Liked by 1 persoon

        • Ik lees dat regelmatig op andere blogs, over die “reclame”, maar ik moet zeggen dat ik daar tot op heden (bij mij toch althans) bitter weinig van gemerkt heb en dus niet kan zeggen dat ik op WordPress iets heb dat me zo zou storen dat ik het wil aftrappen.

          Het is misschien van mijn kant ook een vorm van luiheid, want het werkt (de .com versie althans) toch vrij gemakkelijk.

          Liked by 1 persoon

  8. als ik zoiets merk (bloggers waarvan het blogje plots weg is), durf ik wel eens mailen naar de reden waarom. Als ze al hun echt mailadres hebben achtergelaten…

    Liked by 2 people

  9. Blogjes verwelken, blogjes vergaan, maar het mijne blijf eeuwig bestaan 🙂

    Liked by 2 people

  10. Er kruipt nu eenmaal veel tijd in het bloggen… maar aan stoppen denk ik zeker nog niet! 🙂

    Liked by 2 people

  11. Soms zit er in mijn Timely (een app die op je sociale media profielen opzoekt wat je exact 1, 2, 3 enz jaar geleden aan het doen was) een oud blogpostje en als ik dan kijk naar de reacties dan besef ik dat van alle bloggers die ik al al die jaren volg, er steeds maar een stuk of vijf (dezelfden) zijn die nu nog overschieten,de rest komt en gaat… alleen wij zijn de die hards hé 😉
    Als ik op Facebook ook zie hoe mijn ‘vrienden’ (ahum) al vijf stappen verder zitten met hun leven: droomjob, getrouwd, twee kinderen, huis gebouwd of aan het bouwen… Het heeft geen zin om te vergelijken hoor. Het gras is ALTIJD groener aan de overkant, maar of dat écht zo is? Jouw tijd komt nog….. daar ben ik zeker van!

    Liked by 1 persoon

    • Wat je zegt op valk van die blogs wel ja, maar dat zal wellicht ook zijn omdat “wij” niet op elke media hype kar springen die voorbij komt denk ik.

      Ja, i know, ’t heeft geen zin om te vergelijken, maar onbewust doe je dat toch. Ik probeer het zo min mogelijk te doen.

      Laten we’t hopen hé, ik blijf helaas niet eeuwig leven, als zou ik dat wel héél graag willen.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

