Skip to content
Tags

De Buurt (10): “Operatie Veranda” (6)

08/11/2015

Iedereen die m’n blog leest zal het ondertussen wel al weten, we krijgen grijs haar van onze Marokkaanse buurman, vooral dan door zijn onkunde en het denken dat ie Bob de bouwer is… Ondertussen is onze Bulgaarse nieuwe buurman ook begonnen met kloppen en afbreken én boren, waarbij we soms met de stuipen op’t lijf zitten en dat angst dat ie elk moment bij ons in de keuken of slaapkamer muur door kan zitten… Maar ergens maken we ons minder zorgen om onze Bulgaarse buurman omdat hij qua job een bouwvakker is én dus meer logisch verstand en inzicht heeft in wat ie aan’t doen is, terwijl we dat niet van onze Marokkaanse buurman kunnen zeggen…

Hij heeft dan wel een vergunning voor een veranda te bouwen, maar zeg nu zelf, als je onderstaande foto bekijkt, zou je dat een veranda durven noemen?  De dubbele plastiek is eigenlijk gewoon om te vermijden dat wij vanuit mijn kamer zouden kunnen zien wat ze onder hun veranda uitsteken (alsof we dat willen weten) en is dus meer uit geniepigheid gelegd, zonder eigenlijk bij te dragen aan de veranda zelf. Het skelet van de veranda is volledig krom, fout en met haken en ogen aan elkaar gezet. M’n pa heeft hem nog een paar keer meegeholpen, puur uit eigen belang omdat we niet met zijn water overlast willen zitten. Die man is een verkorting van ons leven…

ver

Toen ie 8 jaar geleden dat huis kocht, kregen we van buren te horen dat ie het misplaatst vond dat de buurt waar hij uit vertrokken was, letterlijk een feest had gegeven omdat ie vertrok… Nou, nu begin ik héél goed te begrijpen hoe zijn vorige buren zich voelden en ik zou met volle overtuiging het zelfde doen denk ik…

From → The Neighbors

26 reacties
  1. Met zo’n dak wordt het stoken in de winter!

    Liked by 1 persoon

    • Het ergste is eigenlijk dat de buurman héél veel geluk heeft en weinig inzicht of verstand van dingen en da’s best hatelijk als er iets voor valt, want dat zijn zo van die mensen die het nooit hebben zien aankomen, ook al geef je hun advies (die ze gewoon de wind in zwieren én toch hun eigen goesting doen)…

      Like

  2. Tsss. Van kunst- en vliegwerk gesproken…

    Liked by 1 persoon

  3. JoJo permalink

    Oei dat ziet er inderdaad niet best uit. Ronduit lelijk eigenlijk… Als degene die de vergunning verleend heeft komt controleren dan mag hij het zo weer afbreken…

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat zou je hopen, helaas bij ons in de stad bestaat dat “controleren” niet én da’s best spijtig, want als er iets voor valt zitten wij wel met de problemen 😦

      Like

  4. Oh wat erg, maar ergens moet ik ook lachen, maar ik zit er niet in natuurlijk. En je weet het ondertussen, ik en de buren op deze trap in de flat gaan normaal met elkaar om, we kunnen bij elkaar aanbellen, lossen samen de dingen op en ja… Dit soort dingen zie ik dan altijd in de Rijdende Rechter met Mr. Frank Visser, weet niet of je die kent en dan hoor en zie ik ook dit soort verhalen, en echt, ik snap het niet, rekening met elkaar houden is toch iets wat je doet…

    Ik hoop dat hij ooit zal vertrekken en dat jullie dan leuke buren krijgen 😉

    X

    Liked by 1 persoon

    • Ja, ik deel je mening, rekening houden met elkaar is iets wat er bij ons hier thuis van nature ook inzit en als je de foto bekijkt, kan je zien dat ons perfect aan regels houden.

      We raken de scheidingsmuur niet aan, doen niets om hem te beschadigen of wat daar aanleiding tot kan geven, maar kennelijk heeft niet iedereen dat logisch inzicht…

      Echt geloof me, ik begin te begrijpen waarom zijn vorige buren een feest gaven… Ik zou het zelfde doen. Ik ben geen racist, verre van, maar je moet naast zo’n mensen wonen om te beseffen wat de woorden “een hekel hebben aan iemand” écht inhouden…

      Liked by 1 persoon

  5. Pff das niet best. Hopen dat het snel tijd is voor een feestje dus 😉

    Liked by 1 persoon

    • over een feestje maak ik me geen zorgen eerder over stortregen/onweer… als je m’n logje over dat groen tentje dat voor een serre moest doorgaan, om ons de ogen uit te steken met stoefen dat ie ook een serre had (alsof wij daar zo jaloers op zouden zijn), dan snap je onze zorgen wel …

      Liked by 1 persoon

  6. Dat dat allemaal zomaar kan,……

    Liked by 1 persoon

  7. Tiens ik wist niet dat veranda’s er tegenwoordig zo uitzagen… wat een gedoe van plastieken platen.

    Liked by 1 persoon

    • Ja ja… en ’t ergste is dat ie voor dat schoon hout zoveel geld uitgegeven heeft. Had hij willen luisteren naar ons, dan had ie een mooie veranda kunnen laten plaatsen, want hij had toch een vergunning gekregen… Nu wou ie zoals altijd weer eens zijn eigen goesting doen en da’s het resultaat.

      Like

  8. Wat nen bric à brac zeg, met die verschillende golfplaten

    Liked by 1 persoon

  9. Vreemde constructie. Die goot is ook zo scheef, loopt die uberhaupt eegens naartoe? Het zou grappig zijn als het niet zo triest was :-\

    Liked by 1 persoon

  10. Wat een ramp. De enige oplossing voor dit probleem is zelf verhuizen vrees ik.
    Ik moet wel erg lachen om dat dakje.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat idee hebben mijn ouders hier ook al gehad… maar da’s natuurlijk sneller gezegd dan gedaan omdat ge altijd weet wat ge achter laat, maar niet waarin ge gaat terecht komen…

      Like

  11. Samaja permalink

    Wat een klucht! Alhoewel het eigenlijk best wel grappig is om te lezen, moet dat voor jullie echt het geval niet zijn! Ik begrijp ineens ook nog beter waarom je onze buren toch goed vond meevallen ;-). Het is overigens zeer herkenbaar. Mijn ouders hebben het ook meegemaakt: verbouwingen waarbij de buren ineens door de muur en dus bij mijn ouders binnen zaten, slecht aangelegde dakgoten van de Turkse buurman waardoor er waterinsijpeling was, enz… Het vehikel lijkt me inderdaad de naam veranda niet waardig. Het lijkt trouwens sterk op wat de buren van mijn ouders hebben!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

