Skip to content

De Randstad Perikelen (3)

03/11/2015

Vorige week had een consulente van Randstad Munt Brussel me toen ik nog werkte zelf gecontacteerd omdat ze 2 leuke betrekkingen hadden, mits ze vernomen had dat mijn job toen bijna op z’n einde liep. Dat “vernomen” was op zich niet moeilijk, want een week daarvoor belde een consulente van Randstad Hasselt mij op, want ze had mijn CV gevonden op de VDAB (ja inderdaad, wééral…) en wilde me een job als Call Center agent aansmeren in Leuven met een loon van nog geen 1750 € BRUTO !!!  Ik had zoiets van “Oh, my god… de horror en domheid begint weer én ’t is nog niet eens Halloween“… maar dat zei ik natuurlijk niet luidop.

Enfin, toch één met verstand in haar bovenkamer die toch wou inzien dat de kloof tussen wat zij voorstelde en wat ik verdiende, wel ENORM groot was en dan druk me nog zacht uit én had ik het nog niet over het geografisch de mist in gaan… Consulentes van interim kantoren moeten écht serieus eens leren googlen of op z’n minst kijken op een landkaartensite, om te zien waar iemand woont alvorens een job voor te stellen waar ge heen en terug 4 uur !!! voor op de trein moet zitten per dag én nog het zout op uw patatten niet mee verdient…

’s Morgens dan toch maar eerst toen ik aangekomen was in Brussel, me een warme chocomelk gaan halen in de Starbucks. Daarna ben ik, mits ik te vroeg aangekomen was, nog gauw even langs geweest in de Primark van Brussel en kon er alvast een paar kledingstukken (zie foto’s hieronder van alvast 2 stukken) op de kop tikken.

20151103_140031

20151103_135708

Vandaar dan doorgegaan naar het Randstad interim kantoor. De 2 jobs (als ze niet alweer ingenomen zijn of wel bestaan als ik daar aankom) leken aan de telefoon toch interessant, maar ik verwacht er eigenlijk niets van. Ik ben de toestanden van in April dit jaar nog niet lichtelijk vergeten… De 1ste job bij een bedrijf in Diegem, die is er wel… op de site van het bedrijf in kwestie, maar Randstad heeft eigenlijk met dat bedrijf nog geen contact gehad… ze gaan mijn CV als spontane sollicitatie doorsturen. Met zo’n zaken ben ik natuurlijk niet opgezet, want dat kan ik even goed zelf doen, maar bon… ‘k heb tegen beter weten in toch maar op m’n tong gebeten.

randstad-sourceright-office

De 2de job is als Team Leader bij Edenred in Auderghem. Niet meteen mijn eerste keus, maar mits er momenteel toch nog niets beter zich geeft aangediend, mochten ze me er voor kandidaat stellen. Eerlijk gezegd met de afstand verwacht ik er eigenlijk toch niets van. Wat ik eigenlijk bij Randstad consulentes enorm arrogant begin te vinden, is dat zij al via de NMBS website gaan kijken hoelang ge er met den trein over doet om uit te maken of iets voor je “geschikt” is of niet… Nu op zich kan men mij daar op dit moment toch niets mee maken, mits ik momenteel toch geen recht op een uitkering meer heb, maar de onderliggende en suggererende mentaliteit stoort me enorm…

12 reacties
  1. ze vergeten tegenwoordig de H van Human Resources. Het is triest.

    Liked by 1 persoon

  2. Daar ga je weer… Bah

    Liked by 1 persoon

  3. Zucht, kan het nooit eens meezitten?

    Liked by 1 persoon

  4. Here we go again…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

