Skip to content

After Hours

21/08/2015

Toen ik deze morgen van de trein stapte en het station van Gent Sint Pieters binnen kwam, klonk alweer een fijne piano muziek. Uiteraard kon ik het niet laten om er terug een foto van te nemen. Best wel wat mensen met verborgen piano talent.

piano2

Ik kom goed overeen met mijn vrouwelijke collega’s. Met de mannelijke collega’s iets minder. Voetbal interesseert me geen fluit… bier gaan drinken na de uren nog een pak minder en omdat ik redelijk vroeg begin (zo kan ik rustig de zaken doen die ik wil afwerken), kan ik ook vroeger stoppen dan de rest die pas tegen 8u45 toe komt.

We waren er al van vorige week over aan het praten, maar hebben het uitgesteld tot vandaag omdat we die enorme drukte wilden laten aan ons voorbij gaan en pas gaan wanneer het rustiger werd. Uiteraard met dit warme weer was dat natuurlijk een utopie. Ik heb het natuurlijk over naar de Primark in Gent gaan. Zelf zou het een hele ervaring voor mij zijn, want ik was nog nooit naar een Primark geweest.

primark gent

Het was verschrikkelijk warm weer… téveel mensen in de lange munt, dus veel drummen om vooruit te geraken om uiteindelijk in de Primark te geraken waar nog meer volk stond en een camera ploeg van VTM om er een artikel aan te wijden. De dames die mee waren lieten mij bij het zien van al die kleding voor vrouwen en prullaria aan juwelen al gauw alleen, waardoor ik op m’n ééntje de Primark moest verkennen. Best wel een handig principe met die paskotjes ook, super goed gedaan vond ik.

primark gent 1

Ik moet zeggen dat het meer een vrouwen/kinderwinkel is, en dat je er écht heel weinig voor de mannen gaat vinden. De meeste zaken waren zo van die flinter dunne t-shirts, veel broeken die oftewel slim versie (nauwe broekspijpen voor wie er spannend en super slank wil uit zien) of straight version (waarvan bij mij de broek rond het midden té groot of te krap was) ook veel spullen die meer een soort winter gevoel dan zomer gevoel geven. Ik dacht er een paar goede broeken te vinden, maar ik vrees dat ik daarvoor naar de C&A of de E5mode zal moeten gaan. Nu ja, ’t is een ervaring rijker en ik vond toch wat zaken die me aanstonden.

winkelen

19 reacties
  1. Oh, hier hebben we een best wel grote mannen afdeling, maar het is waar, het is niet een lang leven beschoren, vandaar dat ik daar ook laatst ergens of zelf iets over gezegd heb, dat als ik kleding koop, dat ik er dan jaren mee wil kunnen voortgaan 😉 Goedkoop = dan duurkoop zeggen we hier.

    Toch leuk dat je een aantal items hebt gevonden 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ik wil er wel eens binnenlopen om te zien wat het is, maar kopen plan ik er niet echt. Hoe kunnen ze het doen, voor zo weinig geld kledij verkopen?

    Liked by 1 persoon

  3. nog nooit naar een Primark geweest, maar ergens in 2017 komt er één in Zwolle (is de planning, dat zou eerst ergens volgend jaar al geweest zijn). Dus dat wordt waarschijnlijk nog even wachten voordat ik mijn vuurdoop zal ondergaan 😉
    maar fijn dat het geen nutteloze onderneming is geweest. al proef ik uit je relaas dat het eens maar niet snel weer is =)

    Liked by 1 persoon

  4. De reden waarom Primark zo spotgoedkoop is is omdat hun spullen in lageloonlanden als Indië en ja, door kinderarbeid worden geproduceerd. Op de website van De Morgen zijn daar recent een paar opiniestukken over verschenen

    Liked by 1 persoon

  5. toch wel een mooi initiatief, die piano

    Liked by 1 persoon

  6. De Primark is verschrikkelijk. Ik ben er 1 keer geweest en laat het de rest van m’n leven voor wat het is. En dan te bedenken hoe de kleren gemaakt worden. Daar word ik al helemaal misselijk van. Nee, geen Primark aan mijn lijf.

    Liked by 1 persoon

  7. Mijn vriendin die sleurt er ook zakken buiten. Ikzelf ben er nog nooit geweest

    Liked by 1 persoon

    • de dames gaan volgende week of de week nadien nog eens. Ik denk dat ik de enige mannelijke collega ben die met hun mee gaat 🙂

      Like

  8. Ik ga er zeker ook eens langs… ergens in september… als de jeugd terug naar school is… in de hoop dat het wat rustiger zal zijn… 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

