Skip to content
Tags

On The Job

14/08/2015

De eerste 2 weken zitten er op. Op dit moment kan ik al een pak beter de meeste handelingen en herken ik al sneller dingen die niet juist zijn. Ik krijg ondertussen toegang tot veel dingen die me of met verbijstering slaan of toch wel weer snel met de voeten op de grond zetten. Niet alles is altijd even mooi wat ik te zien krijg.

Op die 2 weken dat ik er ben, zijn er ondertussen al 4 interim mensen vertrokken en 1 collega die er werkte onder contracten van telkens 6 maanden. Allen waren ze aan het solliciteren tussendoor naar een vaste betrekking bij een ander bedrijf, omdat het op de werkvloer nogal snel duidelijk werd, dat héél veel mensen er onder een interim contract werken, naast de enkelingen die je op je 2 handen kan tellen, die een contract van onbepaalde duur hebben. Mits het over een tijdelijke betrekking gaat, zolang er nog genoeg werk is, ga ik me genoodzaakt zien om tussendoor (wanneer ik daar de tijd en goesting voor kan opbrengen) verder te solliciteren.

Vandaag kregen we ook een rondleiding op de verdieping van het gebouw waarnaar we volgende week verhuizen. Buiten het feit dat het een mooi gebouw is en het luxe en “het is nieuw” aan het uitstralen is, lijkt het in mijn ogen meer een achteruitgang dan vooruitgang. Ik ga dus van een ruim en mooi bureau naar een klavertje 4 eiland, waarin in elk vak krampachtig 2 schermen, een headset en een vast telefoon toestel gepropt zijn. Ruimte om iets anders te zetten (boterham, koekjes, drank) is er niet. M’n nota’s die ik anders op mijn bureau kon leggen kan ik nu maar in m’n kont steken of op m’n schoot houden… Het is het (nog) niet, maar het ruikt vreselijk naar Call Center toestanden en in de namiddag kwam ik te weten dat op de plek waar we nu gaan zitten, ze effectief een Call Center gaan zetten. Waar ze ons tegen het einde van’t jaar gaan steken (als ik tegen dan daar nog werk), dat weten ze nog niet…

Ik heb natuurlijk meer dan genoeg werk en doe dat rustig verder, maar écht motiverend is dat toch allemaal niet…

23_1111

From → Op de Werkvloer

30 reacties
  1. Net als die flecplekken, waarbij je dus geen kast enzo meer hebt. Je hebt gelukkig een baan en kan in ieder geval met een inkomen verder zoeken 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Je kunt in je sollicitaties vermelden dat (en waarom) je niet overdag op sollicitatiebezoek kunt komen – geeft goede indruk dat je toch al iets hebt aangenomen, omdat je gewoon heel graag wilt werken – en misschien ontstaan er dan mogelijkheden om buiten jouw werktijden op gesprek te komen. Laat je in elk geval niet vastpinnen door een bedrijf dat kennelijk meer beloofd heeft dan ze kunnen waarmaken.

    Liked by 1 persoon

  3. Oh jammer zeg… Ik begrijp dat dat niet echt motiverend werkt. Maar je bent er pas twee weken, misschien kijk je er over een tijdje wel anders tegenaan. Succes!

    Liked by 1 persoon

  4. En je kunt niet nog terug naar eventueel al die aanbiedingen die je kreeg voordat je hier werkelijk getekend had? Daar zaten een paar opties tussen die vast waren direct als ik het mij goed herinner. Maar wat ik hier lees, zou ik ook weer starten met verder zoeken.

    Zoveel interim, dat is gewoon te belachelijk voor woorden! Er zit iets niet goed in dat bedrijf als je het mij vraagt.

    X

    Liked by 1 persoon

    • Nee, ’t zou wat mezelf belachelijk maken zijn, moest ik nu na bijna 3 weken laten weten dat ik plots wel die jobs van onbepaalde duur wou hé?

      Het zal gewoon verder zoeken zijn denk ik.

      Liked by 1 persoon

  5. Miljaar, zo’n duivenkot !

    Liked by 1 persoon

  6. Ik loop achter geloof ik: gefeliciteerd met je nieuwe baan! De rest komt vanzelf ook wel goed.

    Liked by 1 persoon

  7. Het is een betere positie om iets anders te zoeken dan als je geen job hebt hé. Je kan stilletjes uitkijken naar iets dat wel helemaal je ding is…

    Liked by 1 persoon

  8. Toch maar dubieuze signalen in die eerste twee weken hé

    Liked by 1 persoon

  9. Pfff, dat is ook niet de start waar ge op hoopt na zo lang thuis te zitten he…Ik vrees dat mij iets soortgelijks te wachten staat binnen 2 weken, maar goed, door dit een tijdje vol te houden, komt er eindelijk een einde aan dat vervloekte gat op onze C.V…Hang in there, better times are coming! x

    Liked by 1 persoon

    • Nee, da’s waar.
      Ja, mensen denken nogal snel omdat ge een bepaalde leeftijd hebt en diploma’s dat ge maar met uw vingers hoeft te knippen en die job ligt er…

      Ah? proficiat zou ik zeggen dan 🙂 En ja, alles is beter dan thuis zitten. De eerste maanden is dat wel een leuk gevoel van vakantie, maar da’s ook rap over…

      Like

      • Inderdaad, dat vakantiegevoel is heel snel over. Ik ben alleszins blij dat de toekomst weer wat duidelijker is, want amper iets durven plannen omdat ge niet weet wanneer ge terug kunt werken of wat de financiële situatie over een paar maanden gaat zijn, vond ik op het einde best zwaar. Hoera voor lousy jobs die die druk tenminste al van de ketel halen! 🙂

        Liked by 1 persoon

  10. Je hebt een job… misschien niet de meest ideale… maar gewoon verder solliciteren…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

