Skip to content

Administratieve Veréénvoudiging

09/08/2015

Administratieve vereenvoudiging… my ass, zeg ik dan. Ik hou er totaal niet van om dingen, belangrijke dingen online te moeten doen of gedwongen te worden om die online te doen. Ik plande dit weekend eens rustig te relaxen, maar m’n stress lvl springt alweer door het dak…

Ik dacht mijn nieuw week contract aan te klikken en af te printen om dan te tekenen en de maandag binnen te geven, maar er stond niets in mijn interim account. Wel een vermelding bij beschik baarheden dat ik op de werkvloer zal zijn, maar the bottom line blijft dat ik niets in handen heb en dus ook nog niets getekend heb voor de komende week. Dus wil ik de malchance hebben (zoals ik al veel geluk heb) en ik heb maandag op weg naar mijn werk iets voor (voet omslaan, been breken, ziek worden, bestolen worden, je kan het zo gek niet inbeelden), dan ben ik niet eens verzekerd én draai ik voor alles op…

Daar heb ik een mail voor gezonden, want ik heb andere kopzorgen waarvoor ik moet bellen. Toevallig kwam ik er op uit dat, terwijl ik mij begin deze maand als “werkende” opgegeven had op mijn VDAB account, met nodige info van waar en hoe, dat ik nog steeds of terug gezet ben (god mag weten hoe en door wie) naar zijnde “werkloos”. Ik verschoot me dus een bult van formaat toen ik in mijn mailbox een inschrijvingsbewijs als werkzoekende voor uitkeringen aan te vragen kreeg… En dit terwijl ik op de 03de nog een mail kreeg met bevestiging van dat ik niet langer ingeschreven was als werkzoekende… Uiteraard kan je daar zelf niets aan veranderen, dus ik ga genoodzaakt zijn om maandag tijdens mijn werkuren, naar de VDAB te bellen om dit in orde te brengen.

Nu ik werk, moet ik nog meer achter iedereen aan lopen om mijn zaken in orde te hebben, dan dat ik werkzoekende was.

stress

20 reacties
  1. Ja, van vereenvoudiging is niet echt sprake…

    Liked by 1 persoon

  2. Ook dit is tijdelijk, als alles eenmaal weer goed is dan loopt het en ben je klaar, ook dit geldt voor alles wat je doet in het leven, een huurhuis huren, een huis kopen, zelfs een staafmixer aanschaffen 😉 En dit is wel werk 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Weet dat je niet de enige bent die hiermee te maken heeft, sinds ik halftijds werk heb ik meer admin dan toen ik voltijds werkte !!!

    Liked by 1 persoon

  4. Kakel permalink

    Maar your ass heeft wel een baan 😉 Morgen komt vast alles goed!
    lieve groet Kakel

    Liked by 1 persoon

  5. Ongelooflijk, hoe moeilijk kan het zijn om zo’n dingen van den eerste keer juist te doen, vraagt ge u af!

    Liked by 1 persoon

    • Dat had ik van’t weekend ook, die reactie. Ondertussen weet ik via de VDAB gratise lijn dat tegenover vroeger toen ik interim deed, nu alles pas goed gezet gaat worden in je VDAB account, pas NA 28 dagen interim gewerkt te hebben.

      Vroeger kon je dat op werkende zetten en je hoefde dat enkel maar te veranderen toen je terug werkzoekende was, interim maakte toen niets uit, nu wel blijkbaar…

      Like

  6. toch wel een vreemde situatie. Ik krijg de indruk dat het interimkantoor je daarin niet erg steunt

    Liked by 1 persoon

    • Goh… daar durf ik eerlijk gezegd op dit moment nog géén uitspraak over doen, omdat het de eerste keer is dat ik met dat bepaalde interim kantoor samenwerk of door tewerk gesteld ben. Het is dus nog steeds aftasten hoe zij werken…

      Like

  7. Het één en ander brengt inderdaad minder leuke verantwoordelijkheden met zich mee. Kun je nagaan waar je mee te maken krijgt als je een huis gaat huren/kopen, gaat trouwen of kinderen krijgt/adopteert … man man man!

    Liked by 1 persoon

  8. Ach, zie het als de laatste loodjes van het geen werk meer hebben

    Liked by 1 persoon

  9. Soms vraagt men wel eens af… kan het nu echt voor 1 keer niet allemaal goed/juist verlopen??

    Liked by 1 persoon

  10. Sterkte!

    Bemoedigende groet,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

