Skip to content

We Will Find You

30/07/2015

Het lijkt wel alsof iedereen dat ruikt, dat van de moment dat ge een arbeidscontract getekend hebt, dat ze je dan allemaal massaal moeten beginnen bellen met job voorstellen en anders wanneer ge werkzoekende zijt en hemel en aarde aan’t bewegen zijt, komt er maar niets uit de bus…

Gisteren, ik zat net op de tram naar het station, krijg ik telefoontje van Rainbowgroup Interim (Brussel), ze hadden me al super aangeprezen bij een klant van hun (terug verste uithoek van Brussel) en ik mocht er (eindelijk) op gesprek gaan. Iets van al méér dan een maand geleden, waar ze uitgerekend net nu mee afkwamen… Laten weten dat ik mijn contract getekend had ergens anders en het dus niet meer nodig was. Ze bleven vriendelijk aan de lijn, maar je kon het zo aanvoelen dat de sfeer omsloeg naar “wij doen zooooveel moeite voor jou om je aan een job te helpen én dan doet ge zo iets…

Ik stap van de tram… terug de smartphone die gaat. Deze keer Ago Interim (Brussel), hebben mijn CV (voor de zoveelste keer) ontdekt op de VDAB en willen weten of ik nog werk zoek. Nee, even niet meer… Ik steek mijne smartphone in m’n broekzak en wil me naar het station begeven… terug een oproep. Deze keer Page Personnel (Brussel) die me per direct kan voorstellen bij een klant van hun waarbij ik een contract van onbepaalde duur kan krijgen, maar ik moest wel m’n halve ziel verkopen om er te geraken en in shiften + in’t weekend af en toe werken…

Ik: “Yeah right, dat ziede van hier…“, dacht ik bij mezelf.

Terug is de teleurstelling bijna voelbaar wanneer ik toch niet even dat interim contract dat ik net getekend heb, wil laten teniet doen voor een (mogelijks) contract van onbepaalde duur. Ik sluit het gesprek hiermee haastig af, want ik merk dat ik nog moest rennen om mijn trein te halen ook… Bij Page Personnel zijn ze zoals die ergerlijke Teleprospectie Call Centers, blijven bellen en aandringen. Ik had uit voorzorg én ook omdat ik geen zin had om privé/werk gerelateerde gesprekken op de trein te voeren waarbij iedereen naar elk woord dat ge zegt zit mee te luisteren, mijne smartphone uitgezet. Toen ik thuis kwam en hem terug aangezet had, kreeg ik meteen de melding van berichten in mijn voicemail. Page Personnel had terug gebeld, een halve boterham ingesproken en laten weten dat ze me ook nog een mail zouden sturen… Twee andere interim kantoren schenen me ook plots gevonden te hebben én een job te hebben voor mij, waarbij ik plots meteen kon voorgesteld worden of al mocht op gesprek gaan…

job-hand

Deze morgen mijn smartphone aangezet en meteen rinkelde hij. Een selectie kantoor uit Antwerpen dat me wou voorstellen bij een klant van hun… Sorry, té laat. Voor ik ging vertrekken nog snel even mijn mails nagekeken en bleek dat er 2 bedrijven waren die via de VDAB mijn CV gevonden hadden en me graag wilden voor een functie met een contract van onbepaalde duur… Vriendelijk laten weten (maar het begon me wel te ergeren) dat ik ondertussen al iets gevonden had. Smartphone toch maar weer afgezet wanneer ik in de wagen zat op weg naar Calder / VDAB.

Aangekomen en smartphone aangezet… terug 2 berichten op de voicemail. Vriendelijk terug contact mee opgenomen en laten weten hoe de vork aan de steel zat. Eerst bij Calder langs geweest om al het papierwerk in orde te brengen en dan uiteindelijk bij de VDAB om een consulent mijn statuut te laten aanpassen. Nadien met dat bewijs en mijn stempelkaart naar m’n vakbond gereden om ook daar mijn zaken in orde te brengen. Blij dat dat allemaal weer achter de rug is…

23 reacties
  1. Gek hè, dat ze nu ineens bijten. Wel leuk dat je ze nu kunt zeggen dat je iets anders hebt, zij verdienen jou niet als werkneemster als ze zo lang wachten met reageren 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Dat is ALTIJD zo, als je eenmaal hebt wat je zocht, wat het ook is, in dit geval een baan, in mijn geval een bankstel tweedehands een paar jaar terug… je zoekt en zoekt, dan is het er eindelijk na maanden zoeken, en dan vliegen de bankstellen in mijn geval om mijn oren… echt…

    En zo zal het ook gaan met de krabpaal die ik graag wil voor Picasso, haha Dat weet ik nu al, dat als ik er eenmaal eentje heb die naar onze zin is, hoog in elk geval…. dan komen ze allemaal… en zo ook hier, als ik wat anders gevonden heb qua werk wat ook betaald… dat ze dan allemaal komen.

    Dat is altijd zo!

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Ik mag hopen dat je deze hele rompslomp nooit meer hoeft mee te maken, Wildcard!

    Liked by 1 persoon

  4. Maar allez, Wildcard, dat is toch echt niet te geloven?????

    Liked by 1 persoon

    • Ja, toch wel, het brengt je natuurlijk wel aan’t twijfelen hé.

      Liked by 1 persoon

      • ja, dat kan ik ook wel aannemen …

        Liked by 1 persoon

        • Ik heb er deze namiddag met een paar vriendinnen over gehad en ze zij zijn van mening dat, hoewel ze vinden dat mijn loyaliteit wanneer ik een contract teken, mij siert… ik ook niet zo moeten omkijken naar het bedrijf dat me eigenlijk géén echte zekerheid kan geven, wanneer ik iets kan krijgen met een contract van onbepaalde duur dat mijn “goesting” is.

          Liked by 1 persoon

          • Dat vind ik ook. Maar je moet wel opletten als je een contract hebt getekend dat je niet in de problemen komt als je dat opzegt. Op mijn vorig werk was er iemand die een contract had getekend en toen toch niet kwam opdagen, en die had een rechtszaak aan haar broek. Dus toch goed navragen bij je vakbond hé.

            Liked by 1 persoon

            • Het zijn interim week contracten hé, ik moet met interim alleen mijn week uitdoen, moest ik weg willen. Anders om, wanneer Bedrijf 1 van mij zou af willen, kan dat ook wekelijks of op’t einde van de maand.

              En daar wringt het wat voor mij, als werkzoekende eist men van je dat je ambitie, trouw en veel andere dingen naar het bedrijf toe hebt, maar in mijn nieuwe situatie mag ik dan wel werkende zijn, dan nog geraak ik met m’n leven niet vooruit, want ik heb geen zekerheid, laat staan mogelijkheden voor andere dingen te doen.

              Liked by 1 persoon

              • Maar dan zou ik toch idd kiezen voor dat bedrijf waar je wel een vast contract kan krijgen hoor.

                Liked by 1 persoon

              • Ja, ik weet het, maar die zijn ’t langste strootje uit het dak aan’t trekken en reageren gewoon niet op mijn mails, daarbij voor het zelfde geld kunnen afkomen dat ze op’t laatste moment toch voor iemand anders gekozen hebben en dan zou ik in zo’n situatie met lege handen komen te zitten…

                Liked by 1 persoon

              • Ja dat mag je nu natuurlijk ook niet doen hé

                Liked by 1 persoon

              • Nee, weet ik 😉

                Liked by 1 persoon

  5. Een reservelijst aanleggen, dàt moet je doen ! 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Jaaa amai wat een gedoe, u overal uitschrijven enz, maar wel tof dat ge ineens zo populair zijt, toch? 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

