Skip to content

And We Have A Winner !!!

29/07/2015

Als er iets is waar ik altijd vreselijk véél moeite mee heb, is het keuzes maken. Zéker wanneer die keuze ingrijpende beslissingen zijn… Twee bedrijven, beiden in Gent (herinner u dit logje) waar ik op gesprek mocht gaan. Bedrijf 1 is een langdurige tijdelijke interim met mogelijkheid tot optie vast (ja een hele mond vol en goed om u schoonmoeder mee neer te kloppen) en Bedrijf 2 is een contract van onbepaalde duur.

Uiteraard hoeft het geen woorden dat ik liever bij Bedrijf 2 wilde werken, net omwille van dat contract van onbepaalde duur die ik meteen zonder (proef)voorwaarden kreeg. Helaas koos Bedrijf 1 al voor mij en bleven mijn verschillende mailtjes naar info (of ik nu eigenlijk weerhouden was of niet) bij Bedrijf 2 ergens in een HR mailbox zitten, omdat de contact persoon met wie ik het sollicitatiegesprek gedaan heb, voor een maand op verlof is én daar verder niemand iets over vacatures of wat dan ook schijnt te weten als je er telefonisch contact mee opneemt.

Als ik daar dus moest op rekenen dat die mensen van HR bij Bedrijf 2 die mails van mij wel eens “zouden” bekijken en “zouden” doorsturen naar die contactpersoon én dan de vingers kruisen dat hij zijn mails “zou” lezen in zijn verlofperiode, er van uitgaande dat hij met zijn vakantie in België blijft… dan kwam ik tot de conclusie dat er eigenlijk téveel onzekerheid in zat én de kans té groot was dat ik wel eens naast beide jobs zou kunnen grijpen als ik zou blijven wachten op reactie van Bedrijf 2. En omdat Bedrijf 1 graag wilde dat ik snel zou opstarten én de tijdsnood om mijn beslissing kenbaar te maken groot was… zag ik me dus genoodzaakt om vandaag een knoop door te hakken én meteen te kiezen voor Bedrijf 1.

Contract Agreed

Is het een ideale keuze? Noch het Interim kantoor, noch Bedrijf 1 kunnen me zeggen hoelang het gaat duren en wat er me op dat vlak te wachten staat. Ik ga aangeworven worden op interim basis onder de noemer van “vermeerdering van werk” mét alle voordelen van iemand die er werkt met een contract van onbepaalde duur. Elke maand gaat mijn werkgever oordelen of er nog genoeg werk is of niet, dus de kans is zéker niet onbestaande dat het hele grapje maar een maand duurt (het zou me verwonderen, maar zeg nooit nooit), maar het kan even goed 6 maanden of een jaar duren. Zekerheid van tijdsduur is dus niet bestaande, alleen dat ik werk ga hebben, da’s momenteel de enige zekerheid. Gezien mijn situatie (voor wie mijn blogje al langer volgde) is werk hebben al véél.

Alle voordelen afgewogen, mag ik zeggen dat ik bij Bedrijf 1 niet mag klagen qua loon, voorwaarden en woon/werk verkeer. Ok, ’t is met de trein te doen (en ik ben daar al niet zo ne liefhebber van), maar het kon erger én het ergste dat kan voorvallen is een afgeschafte trein én in de winter zou ik dan toch al niet de zorgen hebben om met een bang hartje als het spekglad is of gesneeuwd heeft, de baan of de autostrade op te moeten om naar mijn werk te moeten.

Ik ben dus meteen vandaag ook een moederkaart op mijn naam voor een treinabonnement + tram gaan laten maken bij het NMBS station in mijn stad (wellicht tot grote ergernis van iedereen die toen achter mij stond te wachten en daar wellicht was voor andere dingen) én ben dan ook meteen naar Gent geweest om bij het interim kantoor de nodige contracten te tekenen en de nodige documenten te verzamelen om dan morgen mijnen toer langs de VDAB, RVA & Calder en mijn vakbond (ik zit nog steeds in een rechtszaak met de RVA) te doen, om daar iedereen een kopij van mijn contract te geven en ook daar de nodige documenten in orde te brengen. ‘T is een hele papiermolen, maar het moet gebeuren én begin Augustus heb ik dus (eindelijk) terug een nieuwe job, waarbij ik ook hier aan een nieuw hoofdstuk kan beginnen 🙂

68 reacties
  1. You did it! Ik wens je heel erg veel succes!

    Liked by 1 persoon

    • Dank je, Darling 🙂
      Het gaat héél véél bijleren worden op een bepaalde materie, maar het speelt natuurlijk in ons voordeel voor als we zelf in die situatie staan, dat we weten wat we moeten doen.

      Ik bekijk het allemaal rustig en laat er me zeker niet door gek maken of opjagen 😉

      Liked by 1 persoon

  2. Yoehoe!!! Veel succes!! 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Zo zie je maar dat er na regen zonneschijn komt ! Succes xxx

    Liked by 1 persoon

  4. Oh geweldig nieuws, proficiat en ik hoop dat je je draai er snel vindt!

    Liked by 1 persoon

    • We gaan het rustig aan doen, er zal veel (bij)leren bij komen kijken, dus afwachten hoe dat gaat gaan 😉

      Maar het is inderdaad al fijn dat ik terug kan gaan werken.

      Like

  5. Wat fijn dat je eindelijk een baantje hebt, top! 😀

    Liked by 1 persoon

  6. Oh wat goed!!!! Ik ben zo blij voor jou! en dit gaat vast en zeker een vaste baan worden ergens 😉 I’m sure 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  7. Yeahhhh …good luck enjoy your new job…

    Liked by 1 persoon

  8. Proficiat!! En veel succes!!

    Liked by 1 persoon

  9. Yes! Het is gelukt! Gefeliciteerd, veel succes én veel plezier!

    Liked by 1 persoon

  10. Gefeliciteerd! Wat kan je ook al snel beginnen, begin augustus. Het is in ieder geval fijn om weer een baan te hebben toch? En interimbanen duren volgens mij ook vaak langer dan ze van tevoren denken.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel, Elaintje 🙂

      Ja, maar met een interim contract met je tegenwoordig bij geen enkele bank meer afkomen als je een lening voor een huis of wagen of wat dan ook wil aangaan… En ik wil toch wel eens uit die startblokken geraken, maar bon, ik blijf rustig en wacht af, we zien wel hoe alles loopt.

      Like

  11. Schitterend, het is je van harte gegund :). Nu enkel opletten dat je de eerste dag niet toekomt met een boterhammendoos met de afbeelding van blote venten op !

    Liked by 1 persoon

  12. Gefeliciteerd, en dat het maar lang mag duren.

    Liked by 1 persoon

  13. Heel verstandig om niet op 2 te wachten. En bovendien kan je altijd nog weer bijsturen, wanneer 2 alsnog met een beter aanbod komt! Proficiat en succes.

    Liked by 1 persoon

  14. Proficiat!! Ik wens je heel veel plezier in je nieuwe job! De aanhouder wint. 😉

    Liked by 1 persoon

  15. AAA Super, keidikke proficiat !!!

    Liked by 1 persoon

  16. Kijk, hier word ik nu zo ontzettend blij van!!!!!! PROFICIAT!!!!!!!! PROFICIAT etcetc. EN ik vind dat je wel eens mag trakteren ergens in Gent hoor ;););)

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel, Myriam 🙂

      Ergens ne keer iets gaan drinken of eten kan altijd, maar ‘k ga eerst Gent weer eens wat beter moeten leren kennen want eerlijkheidshalve ben ik er al een paar jaar niet meer geweest, gewoon omdat ik er niets meer te zoeken had.

      Liked by 1 persoon

  17. Proficiat ! De aanhouder enzovoort.. Zelfs al is er wat onzekerheid aan verbonden, je bent alleszins bezig en dat is ook al wat.

    Liked by 1 persoon

  18. Kakel permalink

    Je hebt je baan gevonden, gefeliciteerd! Al je doorzettingsvermogen is niet voor niets geweest. Ik vind dat je het verdient. Heel veel succes!
    groetjes Kakel

    Liked by 1 persoon

  19. Eindelijk! PROFICIAT! En met de trein naar Gent = alle dagen Starbucks! 🙂

    Liked by 1 persoon

  20. fantastisch, ben echt heel blij voor je! hopelijk valt de job goed mee en kan je er blijven!

    Liked by 1 persoon

  21. Proficiat!!!!!!!! Ik wens je veel succes.

    Liked by 1 persoon

  22. Waaaa super proficiat!!!!
    En het voordeel van een interim is dat je zelf ook na een week kunt opstappen hé, moesten ze bij het andere bedrijf ineens wakkerschieten!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

