Skip to content
Tags

,

Arbeidsintegratie Controle Alexander Calder (5)

11/07/2015

Deze week terug bij Calder langs geweest om mijn sollicitaties af te geven die ik de afgelopen maand gedaan heb. Mits ik een procedure bij de rechtbank begonnen ben tegen de RVA, moet ik noodgedwongen mijn contractuele verplichtingen naar Calder toe, laten verder gaan. Daar wilden ze natuurlijk héél graag weten hoe het nu al met die procedure staat, maar helaas is het ook voor advocaten vakantie en vermoed ik dat ik daar maar pas weer iets tegen begin September van ga horen. Alles ligt daar nu letterlijk stil.

Buiten een brief van mijn advocaat, dat hij mijn zaak gaat behartigen, weet ik eigenlijk niets en heb ik ook nog geen bewijsstukken moeten tonen, wat me de vraag doet rijzen “waarmee en hoe” hij eigenlijk mijn zaak gaat behartigen als hij niets in handen heeft… maar ik wil er nu in de vakantie maanden niet aandenken. Ik zou er alleen maar meer stress en koppijn van krijgen.

calder

Bij Calder zelf blijven ze het ook maar aanhalen (en noteren) dat ik de eis (zoals zij die zien) van de RVA (zijnde “ruimer” solliciteren) naast me neer leg (en belachelijk blijf vinden) én solliciteer op de dingen waar ik al jaren ervaring in heb. M’n schijnt maar niet te willen beseffen dat naar een functie als “Magazijnier” (waarbij je ook een bepaald brevet voor met een heftruck te mogen rijden, moet hebben) gaan solliciteren als je géén jaren ervaring hebt als magazijnier en niet dat brevet hebt, dit totaal geen zin heeft en meer bezigheidstherapie is dan naar “passend werk” zoeken. Ik ben er luchtig over gegaan en bij Calder hebben ze gewoon alles genoteerd. Ik vrees dat we elkaar in de haren zouden zitten als we daar weer zouden in detail zouden over gegaan zijn…

12 reacties
  1. Ja, echt slim zijn ze daar ook niet hé

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een gevecht zonder end lijkt dat nog altijd te zijn met dit soort instanties. Ik heb het voor mijn pensionering ook meegemaakt en stopte op zeker moment de strijd door maar gewoon te solliciteren met een standaardbrief zodat ik althans de instanties weer even bevredigde – en ze zich koest hielden. Maar frustrerend is het 😦

    Liked by 1 persoon

    • Ja, zeg dat wel, ze willen zo voor bijna elke sollicitatie een aangepaste motivatiebrief zien, maar voor interim kantoren of selectie kantoren steek ik daar gewoon mijn tijd niet in. Als het voor bij het bedrijf rechtstreeks is dan wel, da’s weer wat ander, maar anders is solliciteren letterlijk een job op zo’n eigen…

      Liked by 1 persoon

      • ik wens je er sterkte mee 🙂 stelletje sukkels die nog altijd niet lijken te snappen dat er meer mensen zonder werk zitten dan dat er banen zijn 😦

        Liked by 1 persoon

        • Inderdaad ja, net zoals je zegt, maar bon hier bij ons krijgt de RVA minder geld en veel minder bevoegdheden en dan zoeken ze natuurlijk een andere manier om mensen het leven zuur te maken hé.

          Liked by 1 persoon

  3. Wat een eindeloos gedoe 😦

    Liked by 1 persoon

  4. Allé, Wildcard de magazijnier – in zo’n stoere overal met spierbundels tot achter uw oren. Nee? Niks voor u?
    Zucht. Laat u niet doen hé. Maar dat doe je sowieso niet denk ik 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Nee, nen overal staat me niet zo met kleur van mijn ogen :p

      Nee, aan mij hebben ze gene easy going guy. Ik ben helaas niet zo volgzaam en heb een ijzeren wil en stalen mening.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

