Skip to content

Life Goes On (18)

03/07/2015

Mijn zoektocht (of is het meer lijdensweg?) naar een job blijft maar verder duren. Deze week was het met de tropische hitte puffen in de wagen op weg naar de afspraken die ik had én zitten bakken, mét airco aan tijdens het terug naar huis gaan. Gelukkig hoefde ik nergens in een file aan te schuiven en had ik drinken bij. Bij de verschillende OfficeTeam kantoren gaan ze me wekelijk bellen om te kijken of er niets uit de bus gekomen is. Het blijft méér als je controleren aanvoelen, maar ze doen wél de moeite om me voor te stellen bij bedrijven, waarvan het tot op heden, telkens niets geworden is.

Eigenlijk kan ik op sollicitatie vlak niet zoveel melden hier, omdat ik grotendeels deze week bij bedrijven op gesprek mocht én het dus afwachten is of ik er volgende week (of later) nog iets ga van horen. Het bedrijf waar ik graag zou willen werken, heeft nog niets laten weten of ze me nu gaan terug vragen voor een 2de gesprek. We zien wel.

jobcrisis

34 reacties
  1. Ik hoop dat ze je vragen voor een tweede gesprek 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Het lijkt me idd meer een lijdensweg Wildcard…

    Liked by 1 persoon

  3. wat een ellende dat job hunting. maar goed blijf maar zo denken: al het goede job vinden duurt lang, want het zit goed verscholen en het duurt altijd even om gevonden te worden.

    Liked by 1 persoon

  4. Heb jij al eens eerlijke feedback gekregen? Ik blijf dat raar vinden, je bent intelligent, je wil werken, je eindigt vaak 2de, wat is het probleem? Mss is er iets kleins wat vaak mensen laat afhaken en je bent je daar waarschijnlijk niet bewust van,.en is het makkelijk te omzeilen???

    Liked by 1 persoon

    • Niet dat ik beweer dat er iets mis is hé,…:-)

      Liked by 1 persoon

      • Nee, zo komt het niet over hoor en ja al gekregen, sommige zeggen me de waarheid en wat je dan te horen krijgt grenst aan het ongelooflijke… Je kan het zo gek niet bedenken of ik hoorde het wel al eens…

        Liked by 1 persoon

        • Daar ben ik nu eens benieuwd naar se,…

          Liked by 1 persoon

          • Dingen als, dat ge téveel interim gedaan hebt, of ge zijt té overgekwalificeerd voor de job (dan weet je ook meteen dat het loon vrij laag is) of ze willen liever een vrouw (nog altijd na zoveel jaren een struikelblok voor een functie als secretaris) of het bedrijf maakt gewoon weg een drama van de tijd/afstand…

            Echt je kan het zo gek niet bedenken of ik hoorde het wel al…

            Like

            • Teveel intrim, sorry maar daar zie ik nu echt het probleem niet van. Maar wat de discriminatie betreft, dat heerst nog overal. Miami wil ook geen mannen aannemen, nu is er eentje gestart maar die werkt onder iemand anders, dus geen rechtstreekse connectie met Miami,…..ik werk daarentegen enorm graag met mannen, heel verfrissend 🙂

              Liked by 1 persoon

              • Wel, je hebt er weinigen die Interim als een positief iets beschouwen hoor. En boertig dat interviewers zijn tegen mensen die Interim doen/gedaan hebben, onvoorstelbaar.

                Like

              • Ik dacht net dat het positief zou zijn, omdat je in verschillende situaties terecht komt en er veel leert en je heel flexibel wordt en je veel sneller kan anticiperen,……ben ik nu echt zo raar?

                Liked by 1 persoon

              • Nee, zeker niet, zo leg ik dat ook meestal uit aan werkgever, maar nog zie je ze dan denken van “da’s toch één die geen job kan houden”…

                Liked by 1 persoon

              • De wereld zit toch raar in elkaar hé,…..

                Liked by 1 persoon

              • Ja, ge moet geluk hebben hé?

                Like

    • Nee,’t is gewoon dat ik merk dat veel werkgevers allergisch zijn van mensen die veel interim gedaan hebben. Ik kan geen CV voorleggen met 3 bedrijven op waar ik bij elk 6 jaar gewerkt heb en ik merk meer dat werkgevers net dat precies verwachten/zoeken.

      Like

  5. Wederom ga duimen voor je 🙂 Mijn duimen worden echt gespierd 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Ik blijf duimen!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

