Skip to content

Life Goes On (16)

19/06/2015

Selectie kantoren beginnen tegenwoordig (waren ze dat eigenlijk al niet van in’t begin?) steeds meer de nieuwe interim kantoren te worden die dan hoofdzakelijk in de betere gebouwen op grote industrie terreinen zitten. Deze week opgebeld geweest door het selectie kantoor “Volt Europe” uit het Brusselse. De consulenten (daar kan ik me steendood aan ergeren) spreken er gebroken Nederlands, willen constant in’t Frans met je praten alsof je een Franstalige bent, maar gaan je wel eventjes gaan controleren nadien of gij als sollicitant zelf wel goed Nederlands kunt… Deze week werd ik terug na lange tijd opgebeld door ze, want ze hadden een nieuwe opportuniteit voor mij… Ze wilden me voorstellen bij Edenred (bedrijf die de maaltijd cheques op bankkaart vorm uitgeeft) voor een Customer Service functie.

Voor het loon moest ik het al niet doen, want tegenwoordig beginnen ze alle Call Center jobkes via barema te doen, wat dus wil zeggen dat voor iemand die alle takken van het Call Center tot Leidinggevend gedaan heeft, ik “maar” met mijn vele ervaringen zo’n 1700 € Bruto zou verdienen. Persoonlijk is dat in mijn ogen beneden alle niveau, maar mits ik laatstleden met de AXA toestand, van mijn Calder begeleidster op mijnen neus kreeg, dat daar niet akkoord mee gaan gelijk staat als werkweigering, zei ik aan de consulent dat hij me mocht voorstellen, ook al wist ik al op voorhand dat dit niets zou worden… De consulent in kwestie moest eerst mijn CV nog voorleggen aan zijn overste en die zou dan beslissen of ik mocht voorgesteld worden. Uiteraard wist ik dat dit niets ging worden, want vorig jaar had ik me danig kwaad gemaakt tegen die verantwoordelijke.

Ik had toen vorig jaar kans om ook op dat zelfde ogenblik mogelijks bij een bank te beginnen en was toen ook via hun in de running om bij Test – Aankoop binnen geloodst te worden. Die verantwoordelijke zat toen erg achter m’n kont aan om op voorhand een document te tekenen dat ik bij Test – Aankoop zou beginnen (wat ik niet wou ondertekenen zonder reactie van Test – Aankoop), ook al was dat een tijdelijke functie. Ik heb toen doordat het selectiekantoor en Test – Aankoop het langste strootje uit het dak trokken, die job bij die bank aan mijn neus zien voorbij gaan én kreeg nadien van Test – Aankoop na 3 maanden te horen dat ze het toch via een jobstudent zouden oplossen. Op dat moment dat die verantwoordelijke van Volt Europe me toen belde, was ik zo in m’n kont gebeten omdat ik uiteindelijk met niets eindigde na 5 maanden, dat ik toen mijn aangeboren engelengeduld verloor en hem vlakaf mijn gedacht gezegd heb. Het was dan ook géén verrassing toen de consulent me terug belde en me liet weten dat zijn verantwoordelijke mij niet wilde voorstellen, omwille van het feit dat ik volgens hem “een moeilijke mentaliteit” heb… Géén verlies, want véél heb ik toch niet aan dat selectie kantoor… coke Ook een vacature binnen gekregen van Manpower Inhouse van Coca-Cola. De consulente had het handig via de VDAB verzonden, dus was ik zedelijk verplicht om er op te reageren. De reden waarvoor ik er met véél tegenzin op reageer, is dat ze me vorig jaar in September al eens voor dezelfde functie lieten afkomen, testen doen, dan gesprek met inhouse consulent en iemand van Coca-Cola er bij én dan plots… géén reactie meer, van niemand. Beantwoorden geen mails, reageren niet op hun voicemail boodschappen op hun gsm om je zaken op te volgen. Toen heb ik het na een maand van info proberen te krijgen, gelaten voor wat het mij uiteindelijk voor alle moeite opleverde : niets. Je moet maar beschikbaar zijn wanneer ze je CV “plots” ontdekt hebben op de VDAB, want als werkzoekende heb je toch niets anders te doen… Je kan je dus al inbeelden dat ik niet meteen sta te springen als ze met de vinger knippen (figuurlijk dan, hoop ik) als ze mijn CV op de VDAB “alweer” eens gevonden hebben…

Uiteindelijk bleek het voor de zelfde job te zijn, die nu zo aangepast was qua inhoud, dat het eigenlijk meer téléverkoop en telefonische prospectie was dan wat anders en dat is totaal mijn ding niet. Ik wil liever een job waar ik iets kan opbouwen dan na een maand bij het huisvuil gezet te worden omdat ge uw target qua verkoop niet haalt én nog eens de malchance er bij hebben om dan wanneer ge terug gaat solliciteren, nog aan iedereen moet uitleggen waarom ge er “maar” een maand gebleven zijt… Nee, op zulke jobs zit ik niet te wachten.

2 reacties
  1. Volgens mij heb jij genoeg verhalen voor een boek,……dit moet eigenlijk allemaal naar buiten gebracht worden,…….wat is er toch mis met de wereld?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

