Skip to content

Life Goes On (14)

16/06/2015

Ik merk de laatste weken goed dat ik duidelijk niet meer de enige ben die het moeilijk heeft om aan werk te geraken. Bij Adecco Aalst willen ze me eigenlijk, zonder het met zoveel woorden te moeten zeggen, niet voorstellen voor functies die “onder mijn niveau” liggen qua werk én werk ervaring. En daar sta je dan… Calder / VDAB die je quasi verplichten om op  ALLES te solliciteren dat ge doorgestuurd krijgt en interims die je dan niet willen voorstellen omdat ze vinden dat ge “té slim zijt én meer kunt” dan waarvoor ge u kandidaat wilt stellen.

Dat ge ondertussen werkloos zijt, géén uitkering meer hebt én wilt werken… ja… pech hé? Bij een ander interim kantoor, Impact interim, schijnen alle goede consulenten (zij die je CV niet met oogkleppen aan bekijken en nog wat begrip hebben voor iemands situatie) te vertrekken naar zonnigere oorden… Leuk voor die mensen, maar natuurlijk vrij klote voor mij. Deze morgen dus ook voor die reden verschillende malen een kandidatuur van begin deze maand moeten terug opnieuw doorsturen omdat door het vertrek van die mensen, mijn mail onvindbaar was geworden…

stress

Bij een ander selectie kantoor: Mentorprise, zijn ze modern en verwachten ze dat hun sollicitanten dat ook zijn, want ze lieten me al meteen weten dat bij een volgende ronde, ze de kennismaking via Skype en webcam willen doen. Of ge dat nu hebt of niet, geen kat die zich daar zorgen over maakt. Omdat de technologie voor handen is, moet ge dat als werkzoekende maar hebben en gebruiken. De reactie, toen ik had laten weten dat ik die dingen niet heb, was er één die als ge dat las, nog net niet suggereerde dat je wellicht een analfabeet op technologisch vlak moet zijn als ge dat niet hebt en dat ze uitzonderlijk misschien nog wel eens een uitzondering zouden kunnen maken, mocht ik gekozen worden, om telefonisch met me te praten… Zo’n eigendunk en air… waar gaan we tegenwoordig naar toe?

29 reacties
  1. JoJo permalink

    Ik lees al jouw berichten over je moeilijke zoektocht naar werk met stijgende verbazing. Echt niet te geloven hoe bureaucratisch dat allemaal gaat, ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent!! Nou ja, hou vol en succes!!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik hoop dat je iets vindt waar je het naar je zin krijgt 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Webcam en skype, me dunkt dat je niet de enige bent die dit niet heeft…

    Liked by 1 persoon

  4. Oh zo balen! Het is een drama tegenwoordig om een baan te vinden lijkt het. Hoop dat het snel de juiste kant op gaat!

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een gedoe toch. Een Skype-sollicitatie. Alles kan nog zotter zeker?

    Liked by 1 persoon

    • ja, ik blijf zoiets raar vinden… Ze stuurde me zelfs een PDF file mee met een handleiding over hoe ik op windows 8.1 de Skype moest installeren…

      Like

  6. Het blijft een vreemde wereld. Ik werd pas benaderd door een bedrijf die ook even een skype date wilde. Mijn wenkbrauwen kropen nog nooit zo ver omhoog. Het enige wat ik je kan wensen is veel succes, en hopelijk kom je niet meer van dit soort zottigheid tegen.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dank je.
      We bekijken dat raar omdat dit Skype/webcam interview gedoe pas begint op te komen, maar eigenlijk hou ik daar niet zo van.

      Like

  7. Je kunt er wel een boek over schrijven!

    Liked by 1 persoon

  8. Ik denk dat het een gevolg Is van te veel aanbod, ze kunnen zo arrogant doen want mensen zoeken keihard naar werk..

    Liked by 1 persoon

  9. Dat is inderdaad zeer euhm modern… om te verwachten dat ge zomaar een webcam hebt liggen… maar ja natuuuurlijk… Roloog.

    Liked by 1 persoon

  10. pffff wat een gedoe allemaal zeg.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

