Skip to content

Solliciteren in Brussel (7)

14/06/2015

Op een strand zetel op ons gazon, lig ik wat te genieten van de schaduw van onze appelboom en het goede weer. Drukkend warm, maar doenbaar als ge in de schaduw kunt liggen. Ik probeer op alle mogelijke manieren te ontspannen en vooral te ontstressen, maar het lukt me niet zo. Ik zit dan ook met teveel dingen in m’n gedachten…

Ik had vrijdagavond een belletje gekregen van een selectie kantoor Asecrit, voor wie ik deze week na eindelijk 2 maanden wachten, op gesprek mocht gaan bij de uiteindelijke klant in Brussel. Ik blij natuurlijk, want héél veel gesprekken had ik deze week niet. Voor mij leek het de goede kant uit te gaan (ik had toen tenslotte een gesprek van bijna 2,5 uur achter de kiezen toen ik er buiten ging) én ik leek terug de ideale kandidaat te zijn. Dat was echter totdat de nieuwe consulent van het selectie kantoor (ik had nog niet voorheen met hem te maken gehad) me opbelde en vroeg hoe het ging.

Uiteraard liet ik hem weten dat ik mogelijks tegen het einde van deze maand iets zou horen, want ze moesten nog anderen mensen zien én hoorde dat hij duidelijk schrok dat het nog zo lang zou duren. Ik informeerde en kwam zo eigenlijk te weten dat het bedrijf de vacature al eens via hun gelanceerd had (niets nieuws want ik had me er toen ook voor kandidaat gesteld), maar wat ik niet wist was dat het bedrijf toen iemand aangenomen had die er al na één maand de brui aan gegeven had door tal van omstandigheden…  “Allé, great… Dat gaat ook wéér leuk worden…“, dacht ik bij mezelf, want het selectie kantoor vergat toen toepasselijk me iets te laten weten en reageerde pas toen ik een 2de keer de vraag kreeg om me kandidaat te stellen voor die betrekking én nietsvermoedend liet weten daar al eens voorgesteld geweest te zijn…

Brussel1

Uiteraard toen de consulent me dat vertelde, begonnen er een heleboel puzzelstukjes in elkaar te vallen… Waarom het zo lang duurde, in wat voor een soep ik alwéér verzeild geraakt was én waarom het gesprek zo lang duurde… Wellicht wil het bedrijf niet wanhopig overkomen, maar ben ik daarom nu wél uitgenodigd geweest en de eerste keer niet weerhouden… Ze zullen zich toen ook letterlijk mispakt hebben aan de kandidaat die ze toen wellicht een tijdelijk contract aangeboden hebben… Vreemde situatie, zowel voor het bedrijf als de persoon voor mij die vertrokken is, want die moet dan zijn ontslag geven (het is geen interim) én alle toeren die er bij volgen om daar dan weg te geraken… Ik mag er niet aan denken aan hoe mooi het allemaal klinkt, maar wat voor een soep het daar is… Had ik dat eigenlijk op voorhand geweten, had ik er geen 2de keer een reactie op gegeven. M’n maag draait zich al 2 keer om als ik er aan denk…

Ik moet dan volgende week ook terug bij de vakbond om nog bijkomende papieren te ondertekenen. Op zich niet iets onoverkomelijk, maar bon, ge zijt er algauw weer een halve dag mee kwijt…

12 reacties
  1. Ooit komt het ervan!

    Liked by 1 persoon

  2. Maar wie weet wordt het toch nog iets. Het is niet omdat het voor die andere kandidaat niet goed was dat het ook niets voor jou zou zijn hé

    Liked by 1 persoon

  3. Ge snapt het toch niet, dat het zo blijft duren hé

    Liked by 1 persoon

  4. het is inderdaad al geen goed teken dat die andere kandidaat er al zo snel weer vandoor ging.
    Maar hoop doet leven!

    Liked by 1 persoon

  5. Jij gaat zo een mega vreugde dans maken wanneer je een baan vind… deze situatie is echt een drama…. bah!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

