Skip to content

Life Goes On (12)

04/06/2015

M’n eerste week zonder inkomen. Het blijft raar aanvoelen. Maar veel tijd om er bij stil te staan heb ik niet, want ik heb het druk met sollicitaties.  De sollicitatie uit mijn vorige logje mag ik denk ik verticaal klasseren. Ik had er nu normaal al een reactie van moeten krijgen als m’n effectief voor mij zou hebben gekozen, maar ik weet nog steeds niets.

Gisteren via Randstad Call Force Gent op gesprek mogen gaan bij een bedrijf, maar ik wist op voorhand al dat het niets zou worden. Voor de betrekking in kwestie, die Randstad Call Force liet uitschijnen als zijnde een vaste betrekking, had ik via de VDAB die zelfde betrekking nadien in mijn mailbox aan gekregen en kwam ik eigenlijk te weten dat het om een zwangerschapsvervanging ging. Het bedrijf zelf had me al een mail met hun gegevens gezonden, om zo ook een persoonlijkheidstest van de Vlerick Management School via de Vacature website in te vullen en naar hun toe te sturen. Punt hier was, dat Randstad Call Force me een verkeerd adres gegeven had in hun mail waar ik op gesprek moest gaan. Gelukkig had ik het opgemerkt omdat het adres van de klant in hun mail juist stond.

Het gesprek met het bedrijf ging goed, maar ze hadden ook al snel door dank zij de management testen, dat ik voor de betrekking die zij voorstelden, over gekwalificeerd was… Wanneer de HR Manager je gaat zeggen dat je voor meer capabel bent dan de job die zij tijdelijk hebben, dan is dat wel aan de ene kant een enorm compliment, maar weet je meteen ook wel al hoe laat het is… Ik voelde de moed letterlijk in m’n schoenen zakken. De HR Manager van het bedrijf moet dat dan ook opgemerkt hebben en kwam met de verrassing om even snel de contact personen van een selectie kantoor en een Interim kantoor in Gent waar zij regelmatig mee samenwerkt, om me die gegevens en telefoon nummers te geven om me dan te zeggen dat ik in haar naam daar naartoe, naar die bepaalde personen mocht bellen voor mogelijke betrekkingen van Personal Assistant.

JobDescription

Beide kantoren kende ik en toen ik in de wagen zat, heb ik ze meteen opgebeld. Kwestie van het ijzer smeden wanneer dat het nog warm is hé. Het selectie kantoor ken ik van vroeger, nog via hun sollicitaties gedaan, maar nooit iets van voort gekomen, nu toen ik belde werd ik eigenlijk behandelt als de zoveelste die weer komt bellen voor werk. De intonatie van de consulente aan de lijn veranderde al héél snel toen ik zei dat ik in naam van die bepaalde HR Manager belde van dat bepaalde bedrijf. Plots leek het aan de telefoon alsof ik de vent met de miljoenen was die moest binnen gehaald worden… Ik mag er dan ook mijn CV naartoe sturen (weer eens) en ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen. Afwachten dus. Het zou niet de eerste keer zijn dat het niets gaat worden.

Bij het interim kantoor het zelfde liedje, alleen was de betreffende persoon die ik als naam opgekregen had, al verandert van functie, maar die HR Manager haar naam had kennelijk méér dan genoeg invloed om ook hier de intonatie van “het is weer enen voor een job die belt” naar “Ah dat moet nen interessante kerel zijn” te doen veranderen. Zulke dingen, die referenties, daar ben ik altijd wantrouwig over. Het kan misschien positief uitdraaien, maar het kan ook anders uitdraaien en daar mag ik niet aan denken…

Mails verzonden en we gaat zien wat dat gaat worden.

To Be Continued…

27 reacties
  1. Vervelend. En wen er maar niet aan.
    Houd vol en houd moed.
    Hoe je ook behandeld wordt; het zal een keertje gaan lukken!
    X

    Liked by 1 persoon

  2. Fijn…dat ze je een verkeerd sdres opgeven..Sjonge jonge,,,En zulke gesprekken geven je altijd een opleving, maar ook veel onzekerheid. Pff…wat een achtbaan aan emoties!

    Liked by 1 persoon

  3. Maar neen, volgens mij is het héél belangrijk dat zo iemand een goed woordje voor je doet. Ik duim nu nog harder dan anders!!!!

    Liked by 1 persoon

  4. Succes! Op een dag heb jij een baan! Heb je linkedin trouwens wel eens geprobeerd om een baan te zoeken? Daar kun je je cv sturen als de vacature je wat lijkt. Ik heb tijdens mijn zoektocht echt alle middelen ingezet. Aan iedereen die mogelijk iemand weet die mensen zoeken heb ik mijn cv gegeven. Zo heb ik via via uiteindelijk een baan bemachtigd.

    Liked by 1 persoon

  5. Succes.. en hopelijk brengt zo’n referentie van een HR manager je net datgene waar je naar op zoek bent.

    Liked by 1 persoon

  6. Ik duim voor jou!!

    Liked by 1 persoon

  7. pfffffffffff, die zoektocht via allerlei kantoren…ik ken het.
    Hopelijk levert het je snel wat op!

    Liked by 1 persoon

  8. Ik denk dat het vooral lastig is dat je er 0,0 controle over hebt. Je kan enkel afwachten…… Wij als achterhoede duimen uiteraard weer voor je. knuffel xxx

    Liked by 1 persoon

  9. erg jammer dat het eerste gesprek op niets uitdraaide, maar wel tof dat ze als referent wil optreden. nu hopen dat het daadwerkelijk iets gaat opleveren. succes!

    Liked by 1 persoon

Trackbacks & Pingbacks

  1. Life Goes On (13) | WorldsApart 2.0

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

