Skip to content
Tags

, ,

RVA Controle 2015 (8)

18/05/2015

Deze middag toen ik thuis kwam van een sollicitatie gesprek in de omgeving van mijn stad, lag er al een brief van de RVA op me te wachten. Een flinter dunne omslag. Ik wist al meteen hoe laat het was én na het lezen bleek mijn voorgevoel helaas te kloppen. Terug een negatieve beoordeling, dus de schorsing is nu dus 100% zéker, alleen stond er nog niet bij vanaf wanneer de RVA die schorsing van 6 maanden gaat laten ingaan. Dat zal ik wellicht te weten komen in een andere brief die ik wellicht later zal krijgen.

Uiteraard vandaag ook een mail van mijn begeleidster bij Calder gekregen. Het verslag lag eigenlijk al klaar toen, maar mits mijn vakbondsafgevaardigde met mijn begeleidster alles ging in orde brengen en met haar toen wou spreken, ben ik toen dus niet meer naar Calder geweest, wat ik eigenlijk toen beter wel gedaan had. Ik vond het toen niet nodig als mijn vakbondsafgevaardigde de dingen ging regelen om achter alle partijen hun rug naar dat verslag te zitten vissen. Nu laat men het zo wat uitschijnen dat het mijn fout is als ik toch geschorst zou worden en toen geen verslag kon voorleggen.

En uiteraard kon ik vandaag mijn vakbondsafgevaardigde niet bereiken, mits mijn vakbond dicht is wegens verlof… Morgen tussen 2 sollicitatie gesprekken door nog eens proberen en ondertussen ook al informeren bij het OCMW wat ze nog zouden nodig hebben om een dossier samen te stellen. Mijn ouders hadden op een andere reactie van de RVA gehoopt en dachten dat ik ondertussen wel al werk zou hebben, maar zoals ik nu al maanden bezig ben met overal op gesprek te gaan, waar toch niets uit voorkomt, weet ik het soms niet meer…

Dobbelsteen-ja-nee

Update: Ondertussen telefonisch contact opgenomen met het OCMW… Ik ga eerst moeten weten van wanneer mijn schorsing in gaat (RVA dienst die ik nodig heb niet bereikbaar omdat de persoon die zich daar mee bezig gaat houden er niet is…) én dan ga ik nog moeten kijken (schaamtelijk) hoeveel mijn ouders aan pensioen verdienen, want hier zit de kans er in omdat ik bij m’n ouders woon, als hun pensioen de groot is…. ik dan bij wet geen recht heb om een leefloon aan te vragen… Het begint steeds leuker te worden 😦

To Be Continued…

39 reacties
  1. Pfff… Ik kan het geloven dat de moed je in de schoenen zinkt! Ik wil je toch een hart onder de riem steken, maar weet niet zo goed hoe…

    Liked by 1 persoon

    • Dank je da’s héél lief van je 🙂
      Ik zou zo rap mogelijk een een “normale” job moeten kunnen geraken, want ik laat het wel niet aan m’n hart komen, maar het heeft wel zijn effect op m’n ouders die wanhopig van worden…

      Liked by 1 persoon

      • Ik heb de indruk dat je niet harder kan zoeken dan je nu al doet. Het is niet gemakkelijk, ik weet het. Daarom blijf ik tegen mijn goesting op mijn huidige job (en studeer ik ondertussen ook nog…) Wat is een “normale” job voor jou?

        Liked by 1 persoon

        • Nee, klopt, maar volgens de RVA moet ik nu op ALLES reageren. Dus een job als magazijnier? moet kunnen voor de RVA, ook al hebt ge er geen ervaring is en weet dat ze eens goe lachen als ze uwe CV zien als ge daarvoor gaat solliciteren.

          Een normale job is er één waarbij ik na 3 maanden interim niet “weer” opnieuw moet beginnen solliciteren, waar als ge begint, er werk is en ge wel een pc, bureau en alles voor handen hebt om te kunnen werken en waar men geen universitair voor wil om dan te verwachten dat zo iemand content is met nog geen 1600 € bruto waarbij ge eigenlijk meer geld gaat verspillen voor uwen diesel/benzine om er te geraken alleen al…

          Ik kom misschien kieskeurig over, maar de stoten die ik al meegemaakt heb, zijn soms té hallucinant voor woorden…

          Liked by 1 persoon

          • Je mag toch een beetje kieskeurig zijn? Hoe verklaar je anders op een prachtig cv ineens een periode van 6 maand kuisvrouw/kuisman? Dan nemen ze je toch nergens meer serieus? Met reageren doe je niks verkeerd, maar me dunkt reageer je al op veel. Het is niet gemakkelijk, he.

            Liked by 1 persoon

            • Je hebt gelijk, ik denk er ook zo over, helaas denkt de RVA net het tegenovergestelde…

              Nee, klopt. Hier net terug een job aan mijn neus zien voorbij gaan die op 10 minuten stappen van mijn deur is, maar ze vinden dat ik niet genoeg horeca en toerisme ervaring heb, terwijl ik vroeger wel een jaar de receptie op de dienst Toerisme van mijn eigen stad gedaan heb…

              Het is om je haar bij uit te trekken…

              Liked by 1 persoon

              • Ik kan dat geloven !! Ik zou daar ook gek van worden !! Soms heb ik de indruk dat die bedrijven/firma’s nooit echt op zoek zijn naar iemand. Ik heb ooit gesolliciteerd voor een bepaalde functie bij een grote firma in mijn hometown, Aalst, maar ze hebben me geweigerd (voor die functie). Ik had nochtans hun website goed bestudeerd, maar blijkbaar stond die niet volledig up-to-date en liep ik een project achter. Op hun brief schrijven ze dan ‘aarzel niet in de toekomst nog bij ons te solliciteren’. Er kwam een andere, nog interessantere, vacature vrij! Ik dacht: ik ga het is proberen. Zonder zelfs maar op gesprek uitgenodigd te worden, werd ik al geweigerd. Ik denk soms dat ze op die manier reclame maken. Verdoken reclame…

                Liked by 1 persoon

              • Jan en beeld u dan in dat ze van Calder uit zouden willen dat ik bij elke sollicitatie een creatieve motivatiebrief in elkaar steek om zogezegd mijn kansen te vergroten… Als ge u daar telkens moet mee bezighouden en ge krijgt telkens zo van die reactie van niet weerhouden, heb je daar om den duur niet veel goesting meer in…

                Liked by 1 persoon

              • Willen we zelf een kantoor inrichten waarbij we de mensen wél kunnen helpen? Blijkbaar moede daarvoor niet al te slim zijn, dus perfect voor mij! 😉

                Liked by 1 persoon

              • Haha, ‘k vrees dat we er helaas zelf niets zouden aan verdienen, want om zoiets te mogen doen MOET ge lid worden bij Federgon… En da’s ook niet van de poes…

                Liked by 1 persoon

  2. Maar enfin Wildcard. Dat meen je nu toch niet. Wat erg vind ik dat nu voor jou. Moed houden hoor.

    Liked by 1 persoon

  3. sterkte daar! als ik je verhalen hier lees, snap ik echt niet dat ze jou schorsen. er zijn genoeg mensen die totaal geen moeite doen en toch met rust worden gelaten! :/

    Liked by 2 people

    • Het feit zit hem gewoon dat ik de malchance heb om nog in een statuut te zitten dat eind dit jaar definitief afgeschaft gaat worden én dat tegen het einde van’t jaar de RVA ook zijn bevoegdheden gaat kwijt zijn aan de RVA…

      Ik heb gewoon de malchance dat ik op ne slechte moment, werkloos ben en op ne slechte moment gecontroleerd ben…

      Like

  4. Dat zou ik ook denken, Falderie. Maar ja. Diegene die nooit van hun neus maken, die worden gevolgd, he. Beter is van heel het wetboek van buiten te leren en hen met wetten en regeltjes rond de oren te slaan waar ze zelf nog nooit van gehoord hebben, ‘volgens artikel 3758bis van het Belgisch wetboek’.

    Liked by 1 persoon

  5. En dat vind ik dus helemaal schandelijk he! Dat mensen nu elkaar moeten gaan sponsoren….. alsjeblieft he waar gaat het heen…. zo ellendig dit!

    Liked by 1 persoon

  6. Vreselijk voor je dit alles, hopelijk vind je snel werk, en probeer positief te blijven. Wat best moeilijk zal zijn 😕

    Liked by 1 persoon

  7. Succes maar weer. Kan me voorstellen dat de moed je in je schoenen zakt. Volhouden hoor!

    Liked by 1 persoon

  8. Wat voor job zoek jij eigenlijk?? Mss een links en rechts horen, want op deze manier steven je af op onmenselijke praktijken,….

    Liked by 1 persoon

    • Ja, I know… 😦

      Ik studeerde af als directiesecretaris. Ik heb ervaring op administratie, klantendienst en organiseren van evenementen.

      Daar moet je toch gemakkelijk een job in vinden, hoor ik er velen vaak zeggen… Nou, I wish…

      Liked by 1 persoon

      • Diamant is niet echt een geweldige sector maar mss wel een optie? Of is dat te ver van je woonplaats, ze zoeken daar enorm veel “persoonlijke assistenten” 🙂

        Liked by 1 persoon

        • Goh, kijk… ik woon in O-Vl en ik weet wat de waarde van een middenkader job zoals “management assistant” of hoe ze het willen noemen, is.

          Ik wil er altijd moeite voor doen, maar ’t kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ik er geld zou moeten aan toedragen om er te geraken alleen al hé 😉

          Liked by 1 persoon

  9. Jeetje wat naar om te horen dit! Ik hoop van harte voor je dat je snel iets anders vindt dat nog enigszins bij jou en je cv past. Het moet vast een moeilijke tijd voor je zijn. Veel succes!

    Liked by 1 persoon

  10. Maar allez, echt om depressief van te worden…

    Liked by 1 persoon

  11. Ben zelf al jaren in de administratie aan het werk. En hoe dikwijls ik van andere mensen hoor, dat dat een ‘makkelijke’ sector is omdat de jobs daar met bossen tegelijk te vinden zijn! Think again. Hoorndol word ik daarvan als mensen doen alsof iedereen mijn functie zou kunnen doen. De echtgenoot van een vriendin van me is intussen een half jaar op zoek naar een job in de sociale of culturele sector, als hij niets vindt gaat hij wel een adminjobje aannemen… alsof hij dat maar op te rapen heeft. Aaaargh.
    Zelfs bij mijn vorige werkgever, waar ze dringend op zoek waren naar management assistants, waren ze nog erg kieskeurig bij de selectie van kandidates: geen ervaring was niet goed, een universitair diploma was niet goed (want dan zouden ze te snel terug gaan lopen), te veel ervaring was dan weer te duur, enzovoorts.
    Dus ik begrijp heel goed dat het allemaal niet simpel is.
    Eigenlijk wou ik hier gewoon zetten dat je de moed niet mag opgeven! Blijven gaan!

    Liked by 1 persoon

  12. Tjonge jonge jonge toch!

    Liked by 1 persoon

  13. In België is het niet veel beter als in Nederland hoor ik al. Succes met de sollicitaties hoor.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

