Skip to content
Tags

De Buurt (3) : “Operatie Serre”

08/05/2015

De gierigheid en de stommiteiten van mijn Marokkaanse buurman zijn legendarisch hier in onze buurt. Iedereen lacht er hem stiekem mee uit en zelf blijft hij er zich over verbazen dat niemand hem wil helpen, maar hem helpen staat bij onze buurman gelijk aan al het werk (gratis uiteraard) in zijn plaats doen zodat hij nadien bij zijn uitgenodigde vrienden kan pochen over wat ie heeft… Ik hoef je niet te zeggen dat zoiets 1 keer pakt, maar het alleen maar kwaad bloed zet, maar dat ziet hij niet in.

Ondertussen liggen de buren hier onderling strijk van’t lachen met de Serre kwestie. Wij hebben aan het einde van ons gazon en het begin van onze tuin, een serre staan. Zo ééntje zoals je op de foto hieronder kan zien. We hebben die al meer dan 20 jaar en nog nooit iets mee voor gehad. Maar we verzorgen en onderhouden ze ook.

serre

Nu, al jaren zitten onze buren bezig dat ze ook een moestuin en een serre willen, maar zoals we ze nu al jaren kennen, zou een ander dat voor hun moeten zetten en zou een ander daar in die moestuin zijn werk moeten insteken én verzorgen, want zelf steken ze daar gene poot naar uit. Uiterlijke schijn is alles. Nu wilde de Marokkaanse buurman toch ook een serre en kocht hij een Tunnelserre zoals je hier onder op de foto kan zien.

tunnelserre

Op een plek waar er véél wind zijn gang kan gaan, is zoiets kopen weggesmeten geld. Nu onze serre is goed verankerd in de grond en nog eens stevig vast gezet. Bijgevolg mag er dus gerust een wind aan 90km per uur voorbij blazen, die serre beweegt géén centimeter. Nu deze week met de wisselende temperaturen van eerst fris en regen, dan wind en vaak in de namiddag zon en warmte, waren door de wind kracht die staven van de tunnelserre gebogen en afgeknapt met als gevolg dat ze nadien letterlijk de lucht in ging en een paar huizen verder in de tuin van Franstalige buren terecht kwam die er duidelijk niet happy mee waren. Zou ik ook niet zijn…

De Marokkaanse buurman begrijpt natuurlijk totaal niet hoe zoiets mogelijk is… wat natuurlijk bij buren die niet pal naast hem wonen het idee wekt, dat die kerel écht achterlijk moet zijn… Nu ja, we hebben eens goed kunnen lachen (we hebben het helaas zelf niet zien gebeuren) én zijn al aan het speculeren wat zijn volgende stommiteit gaat zijn…

From → The Neighbors

30 reacties
  1. Het houdt de buurt levend!

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wauw, het kan zò in een serie!

    Liked by 1 persoon

  3. hihihi…toch als ik het zo lees vind ik het ook weer een beetje sneu…hahahaha

    Liked by 1 persoon

  4. De makkelijkheidsoplossing: een ander jouw werk laten opknappen en jij de pluimen op je hoed steken.

    Liked by 1 persoon

  5. Als de serre in mijn tuin was beland dan zou ik zeker niet boos worden. Ik zou er samen met de buurman om lachen. Ik zou hem helpen de serre steviger neer te zetten en als betaling zou ik me laten trakteren op een lekkere Marokkaanse maaltijd. Waarom willen wij westerlingen altijd geld als betaling?
    Dit is niet persoonlijk bedoeld, ik kan er alleen niet tegen wanneer bij cultuurverschillen de eigen cultuur altijd als beter wordt gezien. We kunnen veel van ze leren. Bij je Marokkaanse buurman kan je onverwacht binnen vallen en gewoon mee eten. Je krijgt dat waarschijnlijk nog het grootste stukje vlees ook. Wij sturen bezoekers weg en zeggen ze dat ze na het eten weer welkom (?) zijn.

    Liked by 2 people

    • Je hebt een mooi idealiter beeld over de doorsnee Marokkaan, waarvan ik heus niet twijfel aan het feit dat er zulke Marokkanen bestaan, alleen valt mijn buurman daar totaal niet onder en kan je zelf stellen dat ie gieriger is de cliché die men de Nederlanders toeschrijft.

      Het enige waarmee onze buurman dan wel betaald zijn loze beloften. Hij gaat je wel eens bedankt voor het lenen van je heggenschaar én je vergoeden omdat ie door zijn onhandigheid de messen ervan kapot gekregen heeft of hij gaat je wel eens helpen bij een karweitje… hij zegt er alleen nooit bij wanneer.

      Zo kan ik van die 8 jaar al een paar boeken schrijven, maar de point is… het heeft niets met cultuurverschillen te maken of “wij” die ons beter achten, maar gewoon pure tamheid, pure luiheid waarbij uiterlijke schijn en profiteren van anderen op de eerste plaats staan.

      Liked by 1 persoon

      • Als je het hebt over je “Marokkaanse buurman” klinkt het alsof hij een typische Marokkaanse buurman is. In ieder geval komt het op mij zo over. En het zal wel aan mij liggen.
        Jij kent je buurman beter dan ik dus als jij zegt dat hij anders is dan moet ik daar maar vanuit gaan. 🙂

        Liked by 1 persoon

  6. Ik zou ze houden 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Oei oei oei, bespeur ik een zeker leedvermaak Wildcard?

    Liked by 1 persoon

  8. Oh wat een geweldig verhaal, ik zie de serre al helemaal voor me wegvliegen haha!

    Liked by 1 persoon

    • Ja, we kunnen er ook wel mee lachen maar het had anders kunnen uitdraaien. Achter onze tuin, ligt een straat waar de bewoners ook een wagen hebben.

      Stel je voor dat die tunnel serre op één van die wagen terecht gekomen was, het zijn nog altijd ijzeren spullen die toch best wat schade kunnen veroorzaken als ze slecht terecht komen…

      Like

  9. Wat een toestanden daar bij jullie, je kunt er zo een boek over schrijven 😉

    Liked by 1 persoon

  10. wat een komische buren heb je… al ben ik wel blij dat ik niet naast ze woon.
    als Nederlander ben ik wel blij met de de foto’s van de serre… want voor ons is een serre namelijk een (gedeeltelijk) glazen aanbouw bij je huis. Maar zo leer je elke dag weer wat bij 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Nou, komisch is niet bepaald het woord dat me in gedachten schiet als ik aan mijn Marokkaanse buurman denk…

      ja, inderdaad 🙂
      Géén tunnelserre kopen op plekken waar je véél wind hebt. 😉

      Liked by 1 persoon

      • Hij zou toch door moeten hebben waarom de buren hem niet meer zouden willen helpen. En ja een tunnelserre/kas is niet echt handig… of hij moet super goed verankerd zijn (wat waarschijnlijk erg lastig is)

        Liked by 1 persoon

        • Nee, heeft de man nog steeds niet door. Maar kom, da’s er zo één die met ne gouden lepel geboren is… Meer geluk dan verstand.

          Ja en daar knelt het schoentje hé, hij wil alles lijk bij een ander hebben én wil er geen geld tegen smijten én heeft de kennis niet om het zelf te doen…

          Like

          • En dan is de keuze voor de buurman of je laat het voor wat het is of je doet het ook en smijt er wat geld tegen aan. Op een of andere manier zal het geld moeten gaan kosten als je iets wilt hebben. Voor niets gaat de zon op en daar blijft het ook wel bij.

            Liked by 1 persoon

  11. Woehaha, zeer jammer dat er geen filmbeelden zijn van de wegvliegende serre 🙂

    Liked by 1 persoon

    • ja, moet best hilarisch geweest zijn. Zijn vrouw heeft een nieuwe, net dezelfde serre gekocht en in de plaats gezet, maar die begint door de sterke wind ook te verscheuren…

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

overgangsritueel

from genesis to revelation

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

