Skip to content
Tags

My Precious Tag From Bubbliciously Me

05/05/2015

stokje

Ik kreeg de uitnodiging van Myriam om de “My Precious Tag” in te vullen. Eerste keer dat ik zoiets krijg, dus ik ga m’n best doen πŸ˜‰

Het is de bedoeling dat je in deze tag, een lijstje maakt van 5 (kleine) dingen die een grote betekenis hebben/hadden.

1) Mijn grootouders: vooral mijn opa had een grote betekenis voor mij. Iemand aanvaarden zoals ze zijn of gaan worden zonder ze te willen veranderen / pushen naar hoe jij je kind / kleinkinderen wil zien, blijft nog altijd bijzonder in mijn ogen.

2) Mijn ouders: we zijn het niet altijd met elkaar eens, maar ze doen ongelooflijk veel voor mij. Blij dat ze nog leven.

3) Games: hebben al van sinds mijn 6 jaar een grote betekenis voor mij. Het brengt mij ontspanning, ik leer strategisch denken, puzzels oplossen en als het op de PC is, online samenwerken met mensen opdrachten te vervullen. Allemaal ontspanning en een vorm van ontstressen voor mij.

4) Sport en beweging: om qua gewicht op peil te blijven. Nee, ik hoef me geen zorgen te maken om dik te worden, eerder het omgekeerde. Ik heb een metabolisme waar elke vrouw een moord zou voor plegen, ik mag alles eten wat ik wil, het vettigste eerst én ik kom met héél veel moeite een grammetje bij. Dit heeft wel het nadeel dat bewegen/dansen en grote lichaamsinspanningen doen zoals lopen, mijn lichaam er toe aanzetten om snel te vermageren.

5) Vriendschappen: vrienden komen en gaan, helaas, daar heb je dus geen vat op. Je kan er alleen maar op dat moment, zolang ze duren ervan genieten. Aan een vriendschap werken daarentegen, dat heeft wel een grote betekenis voor mij.

Zo… eerste poging van een eerste keer, weliswaar zonder foto’s deze keer. Ik geef ze door aan de onderstaande personen die het misschien beter doen πŸ˜‰

Ik geef ze door aan:

Groeten, Wildcard.

43 reacties
  1. Mooi lijstje hoor!

    Liked by 1 persoon

  2. Een mooi lijstje inderdaad! Ik ben wel vreselijk jaloers op jouw metabolisme …

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk ingevuld! πŸ™‚ Dat metabolisme… Geef daar is een beetje (veel) van aan mij ajb.

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi lijstje! een aantal “dingen” zou ik er zeker ook inzetten!

    Liked by 1 persoon

  5. mooi lijstje, maar dat van het metabolisme dat ken ik helaas… ik moet er tegen eten om op gewicht te blijven (ik verbruik volgens de sportschool ca. 3600kcal in rust). Wat me wel stoort is de opmerking van “jij kunt het hebben”. Ik weet dat ik het kan hebben, maar dat ik het nou heel leuk vind dat ik het kan hebben. Nee, ik wil ook wel eens het ideale gewicht aantikken. Maar meer eten dan dat je op kunt, dat kan niemand.
    Ik heb de tip gekregen om sportvoeding naast m’n gewone maaltijd te gaan gebruiken, hopelijk gaat dat werken. Misschien ook iets voor jou?

    Liked by 1 persoon

    • Hangt er natuurlijk van af wat jij onder “sportvoeding” verstaat, maar het is een goede tip ja.

      Ik was in de toekomst van plan om er eens een logje over te schrijven voor mensen die met het zelfde probleem sukkelen.

      Liked by 1 persoon

      • Dat moet ik nog uitzoeken. Het zullen waarschijnlijk voornamelijk shakes zijn als ik Google op sportvoeding en gewichtstoename. Misschien dat er nog meer is…

        Liked by 1 persoon

        • ZΓ©ker, maar shakes zijn inderdaad al een goed deel van de oplossing πŸ˜‰

          Liked by 1 persoon

          • Maar waarschijnlijk ook meer eten tussendoor. Ik eet tussen m’n vaste maaltijden nagenoeg niets. Mijn fruit inname is sowieso te laag, dat zal ik ook omhoog moeten schroeven. Dus dat wordt nog genoeg sleutelen aan mijn voedingspatroon πŸ˜‰

            Liked by 1 persoon

            • Ja, daar ligt het aan hΓ©, het voedingspatroon πŸ™‚
              Fruit kan je gemakkelijk verwerken in een shake, sla je 2 vliegen in één klap.

              Het klinkt clichΓ© en voor bepaalde trainingsprogramma’s tegenstrijdig, maar zΓ©ker 2 Γ  3 bananen per week naar binnenwerken helpt ook.

              Liked by 1 persoon

              • Ik eet bijna dagelijks een banaan en soms twee… maar dat tweede stuk fruit op een dag dat schiet er veelal bij in…
                Maar goed fruit in een shake verwerken is inderdaad een idee… dat betekend dan nog wel dat ik een blender moet aanschaffen πŸ˜€

                Liked by 1 persoon

              • Dat heb je (hier in BelgiΓ« toch) al voor een 20 euro. πŸ™‚

                Liked by 1 persoon

              • Volgens mij had ik er zelfs al een gezien voor 10 euro bij Action, alleen betwijfel ik of de kwaliteit wel goed is πŸ™‚

                Liked by 1 persoon

              • Nou ’t is een blender dat je zoekt hΓ©, geen halve computer πŸ˜‰ Echt véél moet die Blender niet kunnen, behalve het noodzakelijke πŸ™‚

                Liked by 1 persoon

              • Das waar, maar hij moet het niet na een week gebruik al begeven… hahaha

                Liked by 1 persoon

              • ja, da’s ook weer waar πŸ™‚

                Liked by 1 persoon

  6. Mooi gedaan hoor, Wildcard, maar dat was ik sowieso zeker πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  7. Dit was je eerste ‘tag’, maar het zal niet je laatste zijn.
    Je antwoorden liggen in de lijn van wat ik van je had verwacht…

    Liked by 1 persoon

  8. games zijn leuk! ben er mee opgegroeid πŸ™‚ we spelen nog regelmatig met zijn allen op de super nintendo (en ook de nieuwe consoles..)

    Liked by 1 persoon

  9. Dat metabolisme moest dat nu echt, het is toch niet eerlijk verdeeld in de wereld hΓ© πŸ˜‰ en dan mag ik nog niet klagen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Mooi over je ouders en grootouders. 😘

    Liked by 1 persoon

  11. Wat een leuke tag, die zie ik voor het eerst! πŸ™‚ Mooie antwoorden!

    Liked by 1 persoon

  12. Hah, ik heb hem intussen ook net ingevuld. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  13. Mooi lijstje inderdaad en thanks voor de tag

    Liked by 1 persoon

  14. hofvaneten permalink

    Met mijn metabolisme zou je Γ©cht een moord plegen…ik mag zelfs niet kijken naar eten of..;-)

    Liked by 1 persoon

  15. Een prachtige lijst, de tweede die ik tegenkom vandaag, en het valt mij op, dat de kleine dingen eigenlijk hele grote dingen zijn, hahaha maar evengoed natuurlijk erg mooi πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

