Skip to content
Tags

De Buurt (2)

05/05/2015

Het huis rechtover ons aan de andere kant van de straat heeft verschillende van die “kijk-dagen” of hoe noemen ze dat ook al weer? Er zijn ondertussen al 2 keer 2 koppels, telkens 2 mannen (dus dat laat weinig aan de verbeelding over) komen kijken naar het huis. Aan onze kant van de straat woonde zo’n 2 jaar geleden ook een homo koppel. Het ongeluk wou toen dat ik die beide kende, omdat ik ze beiden in een ver verleden beter had leren kennen… Nou ja, da’s een afgesloten hoofdstuk of dat dacht ik toch, maar daar vertel ik later nog wel wat over.

Ondertussen hebben onze Hongaarse buren een eerste minder fijne ervaring met de buurvrouw naast hun gehad. Onze Hongaarse buurvrouw spreekt goed Nederlands en daar kan ik alleen maar respect en bewondering voor hebben, maar dat zorgt er ook voor dat buren die Nederlandstalig zijn van origine, ook snelle hun “gedacht” durven zeggen als ze weten dat de andere je begrijpt. Het probleem was dat onze buren begonnen zijn met hun garage te herstellen en zoals gewoonlijk is moet je dan materiaal aanbrengen om dat te doen.

Mijn Hongaarse buren hadden er niet beter op gevonden (zonder iets te vragen, uiteraard) om even een camionette en bijhorend materiaal te droppen op de oprit van de buurvrouw naast hun, met het gevolg dat die zich terecht lastig maakte omdat ze met haar wagen niet meer in haar eigen garage kon. De ene buur is minder tactvol dan de andere én zodoende zit er dus tussen beide vrouwen al een ferm haar in de boter… Uiteraard ga je je natuurlijk afvragen wat wij daar mee te maken hebben. Nou, onze Hongaarse buren zijn mensen die kennelijk hun verstand gebruiken, want nadat mijn vader hun een simpele tip gegeven had aangaande het leggen van elektriciteit naar de garage toe, zodat ze geen onnodige werken en kosten moesten uitvoeren, hebben ze kennelijk wel door dat ze hun buren nodig hebben en er beter mee overeenkomen dan iedereen in’t harnas tegen zich te jagen.

Nu met dat goede weer van de afgelopen dagen, kwam de Hongaarse buurvrouw dan ook ’s avonds bij ons aanbellen met een schaal met lekker warm barbecue vlees voor ons gemaakt. We hebben het aangenomen omdat we niet ondankbaar wilden overkomen, maar het maakte ons wel enorm ongemakkelijk. We hebben al de ervaring met onze Marokkaanse buurman die dat in het begin toen hij naast ons kwam wonen, ook té pas en te onpas deed en ons nadien telkens een “loer” draaide door zijn manier van handelen en “je m’en fous” houding én ik doe mijn eigen goesting… Nu we zien wel hoe het verder gaat maar ik sta al op Yellow Alert…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

From → The Neighbors

16 reacties
  1. ja als men wat van je nodig heeft, kunnen ze ineens poeslief zijn, ik snap je yellow alert wel…

    Liked by 1 persoon

  2. Heel herkenbaar, ik ben ook weleens overladen met eten van de buren!

    Liked by 1 persoon

    • Ik blijf er me toch ongemakkelijk bij voelen, omdat wij dat niet gewoon zijn van doen naar andere buren toe.

      Niets mis mee natuurlijk, maar ervaring leerde ons al dat er dan meestal iets achter zit…

      Like

  3. Cultuur verschillen. Wij hangen een schilderijtje liever schreef op dan dat we de buurman, die timmerman is, om hulp vragen. Je kan het eten ook zien als uitnodiging om hun om hulp te vragen wanneer jij die nodig hebt.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat klopt, helaas zijn wij hier het type mensen van eerst alles zelf proberen (en aanleren). Wij gaan dus ook NOOIT iets gaan “lenen” van een anders maar zorgen dat we de werktuigen en materialen zelf hebben alvorens er aan te beginnen.

      Liked by 1 persoon

  4. Wellicht is het een bedankje voor de tip qua stroom aanleggen?
    Maar ik begrijp je terughoudendheid hier in. Ik hoop dat het ten onrechte is, maar daar zul je naar alle waarschijnlijkheid snel genoeg achter komen.

    Liked by 1 persoon

  5. Het beste hopen hé Wildcard. Er zijn ook nog véél toffe mensen in de wereld 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Wreed sympathiek. Beter een goede buur dan een verre vriend? Wij hebben geen contact met onze buren, ik zou ze niet herkennen als ik ze tegenkwam op een andere locatie 🙂 maar je weet maar nooit wanneer het van pas komt. Zullen die Hongaren ook wel zo over denken… Misschien moet je in ruil ook eens iets bakken euhm koekjes! 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Goh, wie weet…
      Ze wonen er nog maar 2 maanden en zijn volop aan’t het werken, afbreken en verbouwen, niet meteen een moment lijkt me waarin je wil dat je buren over de vloer komen, dus kijken we nog wat de kat uit de figuurlijke boom…

      Like

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

