Skip to content

De Randstad Perikelen

28/04/2015

Vorige week bij Randstad Munt in Brussel op gesprek geweest voor een aantal betrekkingen waarvoor ze me gingen kandidaat stellen. Dat op zich verliep héél goed (De consulente wil me ook nog bij “Bedrijf C & D” voorstellen) en gisteren een telefoontje gekregen van Randstad Munt, met de mededeling dat “Bedrijf B” toch niet zo overtuigd was van mijn CV én van wat de betreffende consulente in haar verslag naar het bedrijf toe geschreven had, maar dat het bedrijf me morgen in de late namiddag (lees: in het spitsuur dat iedereen naar huis gaat) toch wel eens in Vilvoorde wilde ontmoeten.

Persoonlijk blijf ik dat altijd raar vinden… zeggen dat iemand u eigenlijk toch niet aanstaat op basis van zijn CV, voor een job die ze eigenlijk grotendeels bij de concurrentie gedaan hebben én waar ze dus al ervaring in hebben, maar ze toch eens willen zien… Misschien had ik de consulente van Randstad Munt een foto van me moeten laten nemen, die dingen gaan langer mee en besparen me een hoop (nutteloos) aantal km diesel verrijden, omdat ik er zéker van ben dat het toch al een uitgemaakte zaak is… Mij “gewoon” ne keer zien voor over hetzelfde te praten dat ze toch al van Randstad Munt te horen gekregen hebben, zal daar in mijn ogen heus niet véél aan veranderen, buiten het feit dat mijne portemonnee weer wat lichter gaat worden, want mijn wagen bolt nog altijd niet op water…

Om 10u deze morgen belt de collega van de consulente mij op…

Collega Consulente: “Ja we hebben van “Bedrijf A” ook bericht gehad en ge zou op gesprek mogen gaan, kan dat morgen om 15u00?

Ik: “Nee, want ik heb om 16u10 al via jullie een afspraak bij een bedrijf in Vilvoorde.”

Collega Consulente: “goh, gaat da écht niet lukken?

Ik hoor de consulente die ik gesproken had, haar zeggen dat dit qua tijd en afstand niet haalbaar is. De collega consulente blijft er schaapachtig rustig bij…

Collega Consulent: “hmmm ja, dat zal dan wat krap zijn hé?

Ik: “Als dat voor een andere dag om bevoorbeeld 10u in de voormiddag kan is dat geen enkel probleem, dan kan ik er met de trein rustig naar toe.”

Collega Consulente: “Ah ja dat zal het beste zijn hé?

randstad-sourceright-office

Nu om 16u30 belt de dame van deze morgen haar collega me op die ik gesproken had voor de afspraak met “Bedrijf B”.

Consulente: “Nu voor Bedrijf A zou dat morgen om 10u00 passen?

Ik: “Euh, nee. Ik had toch gevraagd om dat op een andere dag te doen?”

Consulente: “En waarom kunde dat morgen vroeg niet?

De consulente schijnt plotseling gemakshalve vergeten te zijn dat ik haar gezegd had tijdens onze gesprekken dat ik NOOIT met een wagen in’t centrum van Brussel kom. Daar hebt ge meer ambras mee dan wat anders. Nu voor “Bedrijf A”, kan en mag je in de omliggende straten niet parkeren, dus dan wil ik met het openbaar vervoer kunnen gaan. Ook het feit dat het gesprek maar zo’n 20 minuten maximum zou duren en ik totaal géén zin heb om nadien 5 uur met mijn duimen te draaien in’t centrum van Brussel of eerst naar huis en dan weer naar Vilvoorde te gaan, schijnt niet tot haar te willen doordringen. Ze hoort alleen dat ik geen “ja” wil zeggen.

Consulente: “goh, ge kunt u op dienen tijd toch wel bezig houden zeker?

Ik begin lichtelijk gepikeerd te worden omdat ik mij tegenover haar als het ware moet gaan verantwoorden over tijd en afstand… En maak haar kordaat maar vriendelijk duidelijk dat ik dat voor morgen niet doe, maar op een andere dag zoals ik eerst vroeg, géén enkel probleem is.

Consulente: “Goh ja, ge moet begrijpen dat wij héél véél moeite doen om je daar binnen te krijgen en het mij toch teleurstelt dat je daar niet wilt op gesprek gaan. Ik zal het voorstellen voor een andere dag, maar hou er rekening mee dat ge niet de enige kandidaat zijt en ge misschien zelf niet meer moet gaan…

Ik zat op dat moment zo op m’n paard dat ik haar nog een fijne dag gewenst heb en meteen mijne smartphone afgezet heb… Dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt… Consulentes zijn de eerst om u de les lijk een klein kind te komen lezen en wijzen op tijd en afstand én of ge er wel kunt geraken, maar als’t hun uitkomt zou ge moeten springen en u in alle bochten wringen en alles laten vallen… Door dit voorval heb ik “Bedrijf A” in gedachten al verticaal geklasseerd. héél spijtig.

Ben benieuwd wat het morgen namiddag met “Bedrijf B” gaat worden… Een bedrijf die u eigenlijk toch niet ziet zitten, maar u toch wel ne keer wil zien…

16 reacties
  1. Moest je daar nu eens een boek over schrijven Wildcard? Je hebt precies al documentatie genoeg heb ik gezien op een foto van een doos met documenten die je eens gedeeld hebt. Wat denk je?

    Liked by 1 persoon

    • Ik denk dat iedereen wel die toestanden kent en ik betwijfel of iemand op een boek van mijn miserie en toestanden die te gek voor woorden zijn en die ik kennelijk lijk een magneet aantrek, zit te wachten hoor, Myriam 😉

      Liked by 1 persoon

  2. Oh My God!

    Komt het niet eens in hen op om gewoon gesprekken altijd op verschillende dagen te plannen in plaats van 2 op 1 dag? Dat doet toch niemand! Sjonge, zij zien toch al dat je een andere afspraak hebt, je zou niets uit moeten hoeven te leggen!

    Liked by 1 persoon

  3. Wat voel je je lullig dan hè. Ach, probeer positief te blijven hoor. Wie weet zijn ze enthousiaster als ze je spreken. Succes.

    Liked by 1 persoon

  4. Maar allez, 5 u lang in Brussel rondhopsen, door de regen dan waarschijnlijk nog 🙂 da’s toch gezellig? Ahum. Gezond verstand is duidelijk niet nodig om als consulente aan de slag te gaan. Hopelijk kan ze nog een andere afspraak voor je vastkrijgen, maar het is jammer dat je door haar incapabliteit (is dat een woord?) waarschijnlijk een kans gemist hebt.
    Veel succes bij bedrijf B…

    Liked by 1 persoon

  5. Man, wat een toestanden toch allemaal, het zou mij ook ferm mijn kl uitghangen…

    Liked by 1 persoon

  6. Ik heb mijn portie solliciteren in het verleden ook wel gehad, en ook met dergelijke situaties te maken gehad. Mijn ervaring is, dat als je hiermee tóch instemt (en voor die vijf tussenliggende uren een andere bestemming zoekt), het uitzendbureau hard voor je aan het werk blijft. Ik snap dat het niet leuk is, maar aan de andere kant: er is een overschot aan werknemers, dus zo’n uitzendbureau heeft wat te zeggen… Voor jou tenslotte tien anderen.

    Liked by 1 persoon

  7. Jemig….. echt waar wat voor types nemen ze tegenwoordig aan bij die bureaus…. in en in triest weer

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

