Skip to content

Dokters (3)

25/04/2015

We staan voor de komende weken onder constante stress… Mijn ouders zijn bij de dokteres langs geweest. Dat moet elke maand omdat m’n moeder diabetes patiente is en onder medische opvolging staat. Deze maand was het dus bloed laten nemen voor haar bloedwaarden te laten onderzoeken. Omdat mijn ouders altijd te samen gaan, heeft de dokteres terug een controle bij mijn vader gedaan, met conclusie dat zijn “toestand” écht niet goed is. De dokteres heeft dan nogmaals m’n vader op het hart gedrukt (iets wat m’n ouders niet zo fijn vonden) dat hij écht een afspraak moet maken om zich te laten controleren.

M’n vader terug aangedaan en met m’n moeder thuis gekomen in alle staten die ge u maar kunt inbeelden én dan véél paniekerig doen tegen mij. Ondertussen ben ik die stress toestand met de RVA en dan nog eens de stress van m’n vader met de ruis in zijn hart, zo kotsbeu dat ik m’n pa dan ook ongezouten en vlakaf mijn mening gezegd heb, wat tot een gigantische ruzie met m’n moeder uitkwam omdat ik zogezegd geen begrip zou hebben…

Na de vermoeiende ruzie kwam m’n vader bij me om met me te praten en me gelijk te geven (eindelijk, zou je denken) én me te laten weten dat hij toch een afspraak met het plaatselijk ziekenhuis gemaakt had voor midden Mei om op controle te gaan. Ik denk dat hij maar al te goed weet wat die “ruis” in zijn hart is en ik snap ook maar al te goed dat hij schrik heeft, maar dan zeggen dat hij zich toch niet zou laten opereren als het er op aankomt, maakt mij zo ontzettend kwaad hé…

Ondertussen is hij met m’n moeder allerlei dingen aan het uitdokteren voor als hij op controle gaat volgende maand én hij de “malchance” zou hebben dat ze hem zouden opnemen en hem meteen willen opereren. Ik geef grof toe dat ik bij die gedachte ook niet meteen een gat in de lucht spring. Als ik hem wil helpen en hem aanmoedig om hem te laten controleren, voor zijn eigen gemoedsrust en wellicht als er iets mis is dat ze hem kunnen helpen, dan krijg ik het verwijt van m’n moeder dat ik hem precies graag rap onder de grond zou willen hebben… Als ik me er probeer buiten te houden, wat moeilijk gaat want dat raakt mij ook, krijg ik op mijnen neus dat ik het mij niet aantrek en dat ze aan mij niets hebben…

Uiteraard raken die dingen me enorm omdat ze gewoon niet waar zijn, maar het zorgt er wel voor dat we de afgelopen dagen daarover al meer ruzie gehad hebben dan wat anders…

docter

Tegen de namiddag heb ik dan eindelijk met m’n ouders over héél persoonlijke dingen kunnen spreken en heb ik ze beiden kunnen rustiger krijgen. We moeten natuurlijk de volgende weken afwachten, want ik verwacht niet dat het met één babbel direct allemaal koek en ei gaat zijn en dat zijn schrik zal minderen. Het frustrerende is dat ik hem helemaal niet kan helpen, dan alleen maar willen luisteren.

21 reacties
  1. Ouders hé, we zijn blij dat ze er nog zijn, als ze er nog zijn tenminste, maar soms hé, soms, kunnen ze het bloed van onder onze nagels halen. En dan nog die stress van de RVA er bij. Het is gewoon te veel met momenten denk ik.

    Liked by 1 persoon

  2. Best wel herkenbaar en fijn dat jij het toch hebt kunnen zeggen en uit hebt kunnen praten, ik moet het meestal voor mij houden 😉

    Liked by 1 persoon

    • Ja meestal doe ik dat ook, maar het hing gewoon mijn keel uit dat doem denken van m’n pa wat dan ook meteen de sfeer de grond in boorde…

      Liked by 1 persoon

      • Ik moet ook eerlijk zijn dat zijzelf dit soort dingen wel snel laten checken, heb ik gene omkijken naar, maar het genezingsproces is dan weer anders, ik heb zeer goede alternatieven, maar daar geloven ze niet in, terwijl het levende bewijs, ik, voor hen staat 😉 You catch my drift? Ik hoop dat alles snel op orde komt. Want het put gewoon uit!

        Liked by 1 persoon

        • Ja, daarin hebt ge gelijk, die dingen putten je uit…

          Liked by 1 persoon

          • Snel op orde, dat zal vrees ik niet voor direct zijn, midden volgende maand gaat ie op controle in’t ziekenhuis en ook dat gaat weer wat worden én stel dat hij dat opgenomen wordt en dat ik misschien juist aan een nieuwe job (zou/kan) beginnen… Ik hoef er géén tekening bij te maken?

            Like

  3. Wat een vervelende situatie. Ik kan me helemaal indenken hoe je je moet voelen. En een operatie, herstel is ook allemaal niet zo één twee drie klaar… Veel succes!

    Liked by 1 persoon

  4. Sterkte!
    Bemoedigende groet,

    Liked by 1 persoon

  5. Dat zijn toch ruzies die toch te mijden zijn,.Waarom zijn mensen toch zo bang voor onderzoeken? Ook mijn mama heeft veel te lang gewacht en heeft er een dure prijs voor betaald,….ze zouden beter wat vaker naar je luisteren ipv dwars te liggen!

    Liked by 1 persoon

    • Nu ja, als mensen zich alleen voelen, of je nu véél of helemaal géén familie hebt, dan wil je gewoonweg niet afhankelijk zijn van de goodwill van een ander of een onbekende. Ik kan dat héél goed begrijpen hoor.

      Like

  6. Dat je dingen uitspreekt is super belangrijk, je zegt het zelf ook al je hebt een hoop stressfactoren in je leven momenteel en wanneer je alles binnenhoudt gaat het ploffen. Denk goed aan jezelf en blijf praten, vooral met je ouders!

    Liked by 1 persoon

  7. Ai, het komt natuurlijk allemaal tesamen, maar hopelijk wijst de controle uit dat er niets ergs aan de hand is, en anders, dat het te verhelpen valt… Mijn vader is ook iemand die zo weinig mogelijk naar de dokter gaat, die generatie is nog opgevoed onder het motto “als ge nog kunt rondlopen, zal het wel zo erg niet zijn”. Ik moet zelf ook al een hele tijd naar de gynaecoloog maar stel het uit omdat ik geen slecht nieuws wil horen… Foute instelling, die struisvogelmentaliteit, I know!

    Liked by 1 persoon

  8. Soms zien ouders niet dat je juist heel bezorgd bent, mede omdat ze zelf zo ongerust zijn.
    En eigenlijk omdat ze zo ongerust zijn vergeten ze soms even dat je (en de dokter) wel gelijk hebt.

    Liked by 1 persoon

Trackbacks & Pingbacks

  1. Dokters (5) | WorldsApart 2.0

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

