Skip to content

RVA Controle 2015 (4)

24/04/2015

Dit begint écht de allures van een soap te krijgen… Onvoorstelbaar hoe verschillende overheidsdiensten elkaar zo kunnen tegenspreken én vooral kunnen tegenwerken. Mijn vakbondsafgevaardigde heeft een gesprek gehad met een verantwoordelijke bij de RVA, grotendeels omdat de persoon die mij diende te controleren, er wegens ziekte de komende weken niet zal zijn en iemand anders mij volgende week gaat controleren…

De RVA dreigt niet, maar weet het wel zo te draaien én te verstaan te geven, dat ze mijn vakbondsafgevaardigde duidelijk gemaakt hebben dat ze eigenlijk graag een verslag van Alexander Calder willen hebben met HUN mening over hoe zij mijn solliciteren bekijken én daar hun beslissing mogelijks (is ook nog niet zéker) gaan op baseren. Zelf wil de RVA dat uit principe niet vragen aan Alexander Calder, want ze houden zich daar niet mee bezig zeggen ze, terwijl ze wel hun beslissingen om iemand op te roepen baseren op de mening van de VDAB en Alaxander Calder. Nu zijn de mensen bij Alexander Calder daar eigenlijk niet écht mee opgezet, maar willen ze dat zéker doen voor mij, omdat ze eigenlijk al alles wat ik doe doorgaven aan de VDAB en zij nu eigenlijk zowat tussen 2 vuren komen te staan. Ze willen geen slechte beoordeling schrijven (omdat ik dat niet verdien), maar ze willen er al evenzeer een bloemlezing gaan van maken… Het vervelende is dat 2 instanties van de overheid elkaar nu tegenspreken.

Zonder mijne vakbond was het al op voorhand een uitgemaakte zaak dat op basis van mijn dossier, de RVA van mening is dat ik té éénzijdig solliciteer én ik dus zonder veel woorden er aan vuil te maken, geschorst zal worden (al dan niet definitief, ook daar zijn ze nog niet uit én ook dat kan een paar maand duren). Dit terwijl Alexander Calder (niettegenstaande dat ze vinden dat ik ook best ruimer kan gaan, maar kom, wat is “ruimer” ??) altijd een positief advies doorgegeven heeft aan de VDAB, waar het voor deze instelling dan ook helder en duidelijk is dat ik mij aan de regels hou en doe wat m’n van mij verwacht.

Beide instanties spreken elkaar dus duidelijk tegen en kunnen of mogen niet of willen zich niet duidelijk uitspreken, laat staan op papier, onder wat m’n onder “ruimer solliciteren” juist verstaat. De reden hiervan heeft dan ook nog te maken met mijn “oude, binnenkort volledig afgeschaft statuut” waar ik nog altijd in zit. Zéker als ge die doos met sollicitaties uit mijn vorige logjes bekijkt, is het te gek dat men daar zo streng in wil zijn. Het is dan ook té gek voor woorden om mij te verplichten om op betrekkingen van Technieker, Courrier, Horeca jobs of wat dan ook (dat eigenlijk arbeiders jobs zijn) te doen solliciteren als ge al op voorhand weet met mijn profiel én achtergrond, dat de kans dat ik zo’n job kan hebben even groot is als de kans dat ik de jackpot van de Lotto win…

Persoonlijk, omdat ik tot op de moment dat ik het volgende week ga halen, niet zal weten wat er in het verslag van de mensen van Alexander Calder staat, denk ik dat ik recht op een rechtzaak met de RVA afga. Ik hoop van niet natuurlijk, maar véél hoop heb ik er niet in.

Dobbelsteen-ja-nee

To Be Continued…

10 reacties
  1. Ja, ik klik op leuk maar natuurlijk vind ik dit helemaal niet leuk. Een rechtszaak met de RVA, kan je zoiets eigenlijk winnen? Wat een miserie toch allemaal.

    Liked by 1 persoon

    • Het is inderdaad om grijs haar van te krijgen. Nou, dit zal m’n 3de rechtszaak met de RVA worden dan. Al 2 in het verleden gehad, die ik won (uiteraard gaan ze dat zelf nooit met zoveel woorden weergeven op papier), dus een 3de zal er nog wel bij kunnen…

      Ik zeg het nu laconiek, maar het is een héél stresserende gebeurtenis die nu al 2 maanden aan’t aanslepen is.

      Liked by 1 persoon

  2. Ik woon in Nederland, maar hier precies dezelfde soort kafkaiaanse toestanden. Die zijn inderdaad verschrikkelijk slopend en stresserend.
    Ik wens je héél veel sterkte.

    Liked by 1 persoon

  3. Ook ik duim dat de brokken eraf vliegen.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb steeds meer zo iets dat dit alles volledig zijn doel voorbij streeft…. wat een ellende mensen. Ga duimen voor je!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

altijd op zoek naar een nieuw project

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

overgangsritueel

from genesis to revelation

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

