Skip to content

De Adecco Perikelen (2)

09/04/2015

Deze morgen dan naar Adecco Zottegem geweest. Een parkeer plek vinden ging gemakkelijker dan gedacht, want de markt en omliggende straten liggen open. M’n is er volop aan’t werken. Het zal mooi zijn als’t af is, maar nu is het meer een bouwwerf. Ik was zoals gewoonlijk ruimschoots op tijd. Het zelfde kon niet van de office manager en consulente gezegd worden, want die waren nog op klanten bezoek. Het was dan ook zo’n “vliegende consulente” van een ander kantoor ergens in België die me binnen liet en me liet wachten.

Dat het met sommige interim kantoren niet goed gaat, was duidelijk te merken aan de openingsuren. Dinsdag en Woensdag voormiddag gesloten, in de namiddag “maar” 3 uur open, van 13u tot 16u -wat eigenlijk de moeite niet is, lijkt me zo- en op Donderdag voormiddag van 8 tot 12 en in de namiddag gesloten. De vrijdag is op afspraak. Dat ze op die manier ook het kantoor in mijn eigen stad hebben moeten sluiten… daar kijk ik al helemaal niet van op, maar ’t is wel sneu voor de werkzoekenden want je geeft er meteen het signaal mee dat er in je regio toch niets meer van tel is…

Ik had vorige week als reactie aan Margo laten weten dat ik haar advies zou in acht nemen én in eerste instantie was ik ook met die ingesteldheid binnen gegaan tot dat ze me te woord stonden…

Office Manager : “Ah… voor wat is’t?

Ik : “Ik had een afspraak met u voor…

De vrouwelijke office manager bekijkt me bedenkelijk, alsof ik het uit mijnen duim aan’t zuigen ben om te zien of ze toch geen werk hebben…

Ik : “Ik had vorige week een telefonisch gesprek met u, ik ben Wildcard uit …. voor die betrekking in de provincie Henegouwen.

Haar euro scheen plots gevallen te zijn. Ja, kennelijk doen Pasen en Paas Maandag geen goed aan het herinneren van vastgelegde afspraken als het toch maar sollicitanten zijn.

Office Manager : “Goh, ja… we hebben er de maandag per mail bericht van gekregen dat dat bedrijf al iemand gevonden heeft en aangenomen. Maar ’t is ook voor een inschrijving zékers?

Adecco

Ik : “Ik ben wel al ingeschreven hoor bij Adecco.

Office Manager : “Ja, da maakt niet zo uit, da’s het zelfde. we gaan toch eens uw dossier nakijken“, en ze wijst me door naar de consulente met wie ze binnenkwam, die nogal schaapachtig aan haar bureau het hele doen aan het meevolgen was én al meteen repliceerde dat zij van niets wist omdat ze net terug is van vakantie… De Office Manager zelf, die verdween snel richting de vliegende consulente om over de koetjes en kalfje te gaan praten en liet er mij voor spek en bonen achter bij de consulente.

Consulente : “Gij zijt hier zéker nog nooit geweest hé, want ge zijt van die stad. Ik heb daar ook nog gezeten tot wanneer ze daar alles toe gedaan hebben en naar hier verhuisd hebben. Goh, ja… ik zie dat al uw gegeven nog altijd het zelfde zijn… En veel interim dat gij gedaan hebt hé?

Ik glimlach flauw en in gedachten was ik mijn hoofd al hevig op haar bureau aan’t neerkloppen in afwachting van een reeks dwaze en idiote vragen die alleen consulentes kunnen stellen als er een CV voor hun neus ligt.

Consulente : “Nu ja, voor uw profiel is er eigenlijk in de regio niets of toch weinig, maar als er iets is, laten we u da wel weten hoor, daarvoor moet ge niet percé naar hier voor komen.

Vacatures bespreken kwam er niet eens aan te pas, want ik werd nadien met de glimlach letterlijk buiten gekeken. Ze hebben niks, kunnen u niet helpen, doen zelfs de moeite niet, maar zijn super verbaasd dat ge werkzoekend zijt, want met uw diploma’s moet ge toch aan werk geraken… yeah right…

Kortom, alweer eens 15km aan diesel verreden voor iets dat ze me vorige week al even goed aan de telefoon konden zeggen, maar hé, ik heb toch eens het Adecco kantoor in Zottegem gezien. Toch nog iets historisch voor als ze ook dat opdoeken…

15 reacties
  1. Daar dus dezelfde problemen als hier, niet leuk…

    Liked by 1 persoon

  2. Het triestige is dat de vacature nog steeds op de VDAB staat, maar de office manager nu wel haar naam weg gedaan heeft…. Zouden ze m’n blogje lezen tijdens de werkuren? 🙂

    Like

  3. Dat is toch wel om zot te worden!

    Liked by 1 persoon

    • Ja, maar ik ken de trukendoos van de interim wereld al jaren én had dit dus al voelen aankomen van vorige week al, maar als werkzoekende moet ge nogal zien wat ge zegt tegen die consulentes…

      Like

  4. Wel triest dat je als werkzoekende op deze manier te woord gestaan wordt! Aan je instelling en uitstraling zal het niet gelegen hebben, na het opvolgen van mijn advies 🙂
    Tof dat je me vermeld 🙂
    Afijn, succes met de volgende!! Wat voor soort job zoek je eigenlijk?

    Liked by 1 persoon

    • Wel ik studeerde af als Directie Secretaris (Management Assistant) en probeer toch altijd als eerste in de Administratie/Management met of zonder klantencontact een job te zoeken.

      Liked by 1 persoon

      • Toffe richting! Dit kan ik zeggen uit eigen ervaring 🙂

        Liked by 1 persoon

        • Ja weet ik, heb er ook al in gewerkt dus ik weet wat m’n van de functie verwacht, maar ze moeten u willen voorstellen uiteraard. Er zijn zelfs interim kantoren die me niet eens voorstellen omdat hun klant liever een vrouw heeft en dan staat ge daar hé…

          Like

  5. Hoeveel moeite kan het zijn om gewoon even een simpel telefoontje te plegen dat er al iemand gevonden is? Onbegrijpelijk….

    Liked by 1 persoon

  6. Het is gewoon platte commerce, interimkantoren handelen in zieltjes, hoe meer ze er kunnen inschrijven hoe beter en hoe meer ze er kunnen verkopen hoe beter …
    Je zal maar zo’n zieltje zijn dedju! 😦

    Liked by 1 persoon

    • Ja, maar helaas nog altijd de snelste weg (meestal toch) om aan werk te geraken. Ik herinner mij nog dat toen ik spontane sollicitaties deed bij Fortis, ik oftewel niet in aanmerking kwam oftewel totaal geen reactie kreeg én via interim kon ik er dan wel werken…

      Mijn ervaring is dan ook helaas dat als ge spontaan gaat solliciteren, ge héél lang kunt wachten én even goed je plek bij de clochards in Brussel kunt gaan reserveren…

      Like

Trackbacks & Pingbacks

  1. De Adecco Perikelen (3) | WorldsApart 2.0

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

