Skip to content

Solliciteren In Brussel (5)

30/03/2015

Het is om terug ziek van te worden… Deze morgen mijn vele sollicitaties bij de hand genomen (voornamelijk die uit Brussel) en nog eens contact opgenomen met StartPeople Interim Brussel voor inlichtingen, want zelf iemand op de hoogte houden, dat doen ze kennelijk precies niet meer

* Bij BNP Fortis Paribas waar ze me voorgesteld hadden, daar mag ik een kruis over maken. Het bedrijf heeft genoeg kandidaten kregen ze te horen. Je kan er alles over denken, maar persoonlijk zet ik m’n geld op het feit dat ik er in’t verleden al 2 keer via interim gewerkt heb, toen het nog Fortis noemde.

* Bij Test Aankoop waar ze me voorgesteld hadden, ook daar mag ik een kruis over maken. Daar hebben ze van de betrekking een startbaan betrekking gemaakt. Met andere woorden, ze willen plots iemand die jonger is dan 26. Dat ben ik qua mentaliteit wel, maar op papier hoor ik langzamerhand bij de mensen die afgeschreven worden qua leeftijd. M’n zegt het natuurlijk niet met zoveel woorden als dat ik het nu zeg, maar een goede verstaander heeft toch maar een half woord nodig, niet?

* Bij het bedrijf waar Fresco werkt, daar denk ik dat ik er ook een kruis ga mogen over maken. StartPeople zelf heeft er nog steeds géén reactie op mijn voorstelling gekregen én persoonlijk lijken 14 dagen me wat téveel van’t goede om op iets te gaan wachten…

Eigenlijk zou ik na het horen van dit alles het liefst in bed willen kruipen en janken, maar dat help niet. Het is alleen jammer dat alle moeite van de afgelopen weken “weer” eens voor niets geweest is én je direct weer een maand kwijt bent die je in de ogen van anderen niets in gedaan hebt…

20 reacties
  1. Ik begrijp je gevoel dat al je inspanningen voor niks zijn geweest, zo jammer dat werkgevers te weinig oog hebben voor de ontgoocheling die sollicitanten steeds weer te incasseren hebben. Geef de moed niet op, Wildcard!

    Liked by 1 persoon

  2. Het is inderdaad zo frustrerend, dat ze tegenwoordig nauwelijks of gewoon geen reactie meer geven. a sociaal!! Moed blijven houden! Eens….!!!

    Liked by 1 persoon

    • Ja, dank je. Ik krijg er zo’n stress van als ik ook aan de toestanden met de RVA denk die denken omdat ge diploma’s hebt, dat ge maar met je vingers te knippen hebt en die job ligt er…

      Like

  3. ik snap je frustratie… maar toch: niet opgeven, er komt wel iets goeds op je pad!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik sluit me aan bij Darling Doormat, niet opgeven. Het moet echt om bij te janken zijn, maar vroeg of laat komt er iets op jouw pad dat helemaal jouw ding zal zijn!!

    Liked by 1 persoon

  5. Idd dat klinkt enorm frustrerend en even toegeven aan die frustratie mag best he? Die sollicitaties kunnen best een dagje wachten!

    Liked by 1 persoon

  6. Kop op! Niet plooien. We houden de vingers gekruist. 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Oei, niet zo fraai van onze HR precies… Don’t give up. You can do it!

    Liked by 1 persoon

    • Bedankt voor de motivatie, Fresco, maar ik ben er heel realistisch in geworden. Ik hoop dat ik er qua gevoel naast zit, maar ik denk dat ik er niet meer moet op hopen. Het duurt gewoon té lang voor iets dat zogezegd dringen ingevuld moet worden…

      Like

  8. Moet vreselijk zijn voor je zelfvertrouwen,….veel sterkte ermee en hopelijk kan je je eigenwaarde bewaren!!

    Liked by 1 persoon

    • Ik probeer me daar zoveel mogelijk van af te schermen en me dat zéker niet téveel aan te trekken, anders zou ik er depressief van worden, vrees ik.

      Like

      • In jouw plaats, was ik al depri geweest vrees ik,…..en ook financieel is dit toch dramatisch??

        Like

        • Ik kan mijn financiële zaken goed beheren. Ik geef dan ook bitter weinig uit, alleen het hoogstnodige omdat ik nu met 400€ uitkeringsgeld ook niet ver zal lopen en dus blij mag zijn dat ik steengoede ouders heb bij wie ik nog kan inwonen.

          Liked by 1 persoon

  9. Ik hoor het her en der… overal lopen de sollicitaties stroef… het zijn geen gemakkelijke tijden om een job te vinden… maar niet opgeven!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

