Skip to content

Dokters

23/03/2015

Vorig weekend met de schoonmaak en door in’t stof te zitten, ben ik qua slijmen op de luchtwegen, hoesten en snotteren met een hese stem terug hervallen. Medicatie zonder antibiotica had dus ook totaal geen effect meer op mij. Er zat dus niets anders op dan naar de dokter te gaan, maar dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Mijn vorige dokter (de 3de eigenlijk al in mijn streek) had zelfmoord gepleegd. Op dat moment was ik natuurlijk nog niet ziek en vind ge dat wel erg enz maar ge trekt u dat als buitenstaander niet direct aan. Bij de Politie (de mannen die toch alles zouden moeten weten qua procedures), toen ik toch eens informeerde, hadden ze mij wijs gemaakt dat ik mij geen zorgen zou moeten maken, dat een andere dokter probleemloos aan mijn medisch dossier zou kunnen. Niet dus én dat mocht ik deze morgen ervaren.

In snel snel tempo naar dokters in mijn regio op’t internet gezocht. Genoeg dokters, dat valt dus mee, dacht ik. De eerste 3 dokters die ik belde moeten ook wel zo’n situatie kennen, want ze wilden mij niet aannemen als patient én dan begin je natuurlijk wél wat te panikeren, want we denken allemaal wel dat bij den dokter gaan of “klant” worden bij een nieuwe, een fluitje van een cent is… Niet dus.

De 4de dokter was een jonge dokteres en daar had ik meer geluk, ze kende mijn “situatie” met mijn dokter en had geen enkel probleem om mij aan te nemen. Ik heb haar dus nu als nieuwe dokter. Ik ben blij dat ze eerlijk was en me ook meteen zei dat ze me even zou ondervragen om een nieuw dossier samen te stellen, want door de zelfmoord van mijn Dokter, zijn al zijn patienten hun medische dossiers verzegeld en kan momenteel daar niemand aan. Met den tijd (maar dat kan gerust een jaar of langer duren) zal dat wel vrijgegeven worden zodat de nieuwe arts alles kan in orde stellen alvorens die dossiers vernietigd gaan worden. Maar ondertussen zit ge daar toch maar als patient…

Volgende week ga ik met mijn ouders bij die Dokteres langs ook. Mijn moeder is diabetes patiente en die zit zich nu wel ferm zorgen te maken. Maar bon, tegen volgende maand hebben ook mijn ouders dan een nieuwe dokter, eerste keer in ons leven dat de dokter een vrouw is, maar ik ben er reuze blij mee dat ze me wou helpen 🙂

docter

15 reacties
  1. In deze tijden van gender equality (waar ik trouwens als enige vrouw blijkbaar een beetje vragen bij heb?) is het goed dat je eens een vrouwelijke dokter hebt 😉 Die zelfmoord en het feit dat jij zijn patient was, dat waren toch twee totaal losstaande gegevens mag ik hopen 😉

    Liked by 1 persoon

  2. oei zeg … wel ambetant voor uw medisch dossier.
    Da’s toch niet dienen dokter van in het nieuws overlaatst?

    Liked by 1 persoon

    • Yep, één van de drie dokters die in korte tijd zelfmoord gepleegd hebben. Twee anderen zijn in kleine artikels ook in de kranten verschenen.

      Like

  3. Sinds wanneer moet je aangenomen worden bij een dokter? Als je naart spreekuur gaat moeten zij je toch verderhelpen?!

    Liked by 1 persoon

    • ja dat zou je denken, helaas werken steeds meer huisarsten op afspraak. Tegenwoordig met ge al ziek worden tijdens de kantooruren…

      Like

      • Bizar! Ik moest onlangs op zoek naar een dokter en het belangrijkste criterium was voor mij dat ik geen afspraak moet maken!

        Liked by 1 persoon

        • ja, ik deel je mening, helaas hebben we gemerkt dat veel artsen op afspraak werken… Bij mijne vorigen arts bestond dat zelfs niet een spreekuur, ’t was allemaal op afspraak.

          Like

  4. hmmmm…een van de drie?? Lijkt wel een verhaal voor een nieuwe thriller???

    Like

  5. Amai, ambetant dat de zoektocht naar een nieuwe dokter blijkbaar zo moeilijk is. Ik zit alle geluk bij een praktijk met 3 huisartsen, dus kan altijd bij 1 vd drie terecht en die kunnen allemaal aan mijn dossier 🙂

    Liked by 1 persoon

    • ja, is handig, maar moest er één van die 3 zelfmoord plegen, dan zit je meteen in’t zelfde straatje als ik. Blijkbaar schijnt het procedure te zijn dat bij een zelfmoord van een arts, alle dossiers verzegeld worden…

      Like

Trackbacks & Pingbacks

  1. Dokters (5) | WorldsApart 2.0

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

Life blog of 2 dutchies

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Sh*t on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

