Skip to content

What You Read Is Not What You Get

19/03/2015

De kluchten die ik meemaak… ’t is onvoorstelbaar en soms vraag ik me af of ik alleen dat soort dingen aantrek lijk een magneet… Midden vorige maand reageerde ik op een betrekking van “Secretaris” dat -zo leek het toch in de vacature- voor een bedrijf uit eigen regio was. Ik kon mijn geluk niet op, want dat soort jobs zijn een rariteit in mijn regio, dus zodoende stelde ik mij er toen voor kandidaat.

Na een week kreeg ik reactie dat ik op gesprek mocht komen. Van het moment dat ik eigenlijk vroeg om welk uur ik naar dat bedrijf moest komen (men was er het uur vergeten bij te vermelden) viel ik van de ene verbazing in de andere… Ik mocht meteen naar het privé adres komen van de zaakvoerder, want op het adres dat standaard in de mail stond, waren ze verbouwingen aan het doen en aan’t verven… Daar aangekomen, kwam ik voor de 2de verrassing te staan. De zaakvoerder had een fictieve naam gebruikt in zijn correspondentie naar mij toe en noemde dus helemaal niet zoals ik eerst dacht… Er had toen al een ferm zwaailicht moeten branden, maar om den duur zou je zo paranoia worden dat het geen woorden meer heeft…

De 3de en 4de verrassing die ik te horen kreeg, bestonden uit het feit dat het al helemaal niet om een functie als Secretaris ging, maar om een Interim Consulenten job én het pand waar ze aan’t verven waren, was eigenlijk een verdieping in een gebouw op een industrieterrein (je kent dat wel, gebouwen waar op verschillende verdieping tot wel 6 verschillende bedrijven zitten) die ze in orde aan’t brengen waren en waarvan de huurcontracten al rond waren. De “zaakvoerder” bleek een zelfstandige te zijn die ook in de Interim wereld wilde stappen via de Nederlanders. De Nederlanders hun interim kantoor, dat volgens de zelfstandige zaakvoerder in Nederland een groot succes is, werkte volgens hem wat kantoren betrof met een franchise met leasing principe… Het klonk allemaal héél mooi, hij toonde me foto’s van de verdieping waar ze aan bezig waren (wat bij mij toch de indruk wekte, dat hij met de Nederlanders een samenwerkingsovereenkomst had), toonde me het eerste kantoor in Antwerpen via iemand die hij kende en erg van onder de indruk was…

zwaailicht

Ik was op dat moment nog bereid om de surprises waarbij duidelijk een loopje met de werkelijkheid genomen werd, door de vingers te zien. Hij wilde mij als eerste consulent, maar mits ik nu ook wel de betekenis van het woord “franchise” ken, liet ik hem meteen weten dat geen haar op mijn hoofd er aan dacht om zelfstandige te worden. Dat zou niet nodig zijn, want hij wilde mij  na een interim periode (ik zou dus eerst zelf via interim werken als consulent voor het nieuwe interim kantoor in mijn regio, rapporteren aan de zelfstandige die op zijn beurt de Nederlanders op de hoogte zou houden) via een vast contract onder zijn eigen bedrijf in dienst nemen…

Thuis gekomen, ben ik toen wat research beginnen te doen naar de wettelijkheid daarvan en had een paar dingen opgemerkt die ik hem in een mail vroeg ter verduidelijking. Hij zou het de Nederlanders laten weten, want hij volgde er zelf een opleidingscursus bij (hij zou dus een weekje in Nederland zitten) en vroeg vriendelijk aan mij om mee te gaan. Daar ben ik niet op ingegaan omdat ik andere verplichtingen had.

Ondertussen had ik het hele boeltje al verticaal geklasseerd omdat ik dus geen antwoord op mijn gestelde vragen kreeg en ik er niets meer van hoor. Vandaag kreeg ik dus een mail van die zelfstandige. Hij had mijn bedenkingen overgebracht aan de Nederlanders en moet kennelijk tot de zelfde conclusie gekomen zijn dat bepaalde dingen niet zuiver waren, want hij liet me weten dat de Nederlanders niet van hun woord waren en hij hierdoor de samenwerking stop gezet heeft. De Nederlanders eisten namelijk ook dat het nieuwe 2de Belgische kantoor elke dag 2 nieuwe bedrijven als klant zou aanbrengen. Gelukkig zag de zelfstandige man snel in wat ik al van in het begin dacht, dat zulke dingen, zéker met onze Belgische werk markt, niet haalbaar zijn. Op zich natuurlijk best tof en eerlijk dat hij me dat laat weten (en eigenlijk ook wat naïef van hem om nog te denken dat ik daar zou in meegegaan zijn), maar ik stel me dan wel de vraag wat ie eigenlijk gaat doen met die verdieping in dat gebouw, waarvan ik de indruk had dat alle kosten voor de Nederlanders waren…

Nu ja, eigenlijk mijn zorg niet, maar had je me al zien staan, had ik een interim contract getekend toen? Ik mag er niet aan denken aan wat voor miserie ik dan weer zou beland zijn…

10 reacties
  1. Hmmmmz de Nederlanders komen er niet echt goed uit in dit verhaal…..

    Liked by 1 persoon

  2. djeezes, wat maak jij niet allemaal mee! 😮

    Liked by 1 persoon

  3. Je bent me daar aan een regelrechte ramp ontsnapt…

    Liked by 1 persoon

  4. hihihii..sorry hoor, maar gelukkig ben je niet de enige nee..heb dit ook regelmatig meegemaakt….maar toch ben ik elke keer weer net zo erg verbaasd dat het allemaal maar kan…en dat Ik het weer meemaak! 🙂 ..Gelukkig nu al een tijd een vaste job, dus geen rare fratsen meer op dit gebied.

    Liked by 1 persoon

  5. Bizare toestanden!

    Like

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

