Skip to content

Solliciteren In Brussel

03/03/2015

brussel

Herken je dat ook dat prangende gevoel in je maag, dat je het voorgevoel geeft dat net vandaag wellicht alles de soep gaat indraaien? Dat had ik dus deze morgen van de moment dat ik uit bed stapte.. De rit met de trein naar Brussel ging soepel. De afspraak met het StartPeople interim kantoor zou normaal een formaliteit moeten zijn, dat zei de consulent toch toen, want hij had mijn dossier én CV al, maar het prangende voorgevoel liet me niet los…

Aangekomen bij StartPeople gingen de poppen pas écht aan het dansen! De consulent met wie ik 1,5 week geleden de afspraak had vastgelegd, bleek  -zo liet zijn verantwoordelijke mij persoonlijk weten-  al van eind vorige maand ziek te zijn geworden en rarara… uiteraard had niemand van het kantoor toegang tot zijn account of mailbox, laat staan zijn agenda. Da’s dan de luxe van je eigen uren mogen regelen als Consulent, als er dan iets voorvalt kan iedereen aan zijnen duim zuigen…

Wat me eigenlijk het meest stoorde was, dat er kennelijk om één of andere duistere reden, plots mijn CV’s uit mijn dossier onvindbaar waren. Just my luck… Ik had géén CV’s meer meegenomen omdat ik die al 2 keer had doorgezonden en dan zou je toch wel denken dat als iemand een klein beetje van zijn gezond verstand wil gebruiken, dat ge die ook aan iemand zijn dossier zou hangen, maar nee… Het irritante gevolg was, dat ik daar dus met mensen zat die 1) de betrekking waarvoor ik kwam zelf ook niet volledig kenden want ze hielden er zich niet mee bezig en 2) niemand van ons een CV van me had.

Tot overmaat van ramp bleek de verantwoordelijke van die consulent ook nog eens een goede vriend te zijn van de manager die op mijn vorige job, mijn baas was… Again, just my luck want ik durf er zo m’n beide handen voor in’t vuur steken dat die wellicht een ballonnetje zal oplaten bij die man om informatie over me in te winnen. Op zich geen probleem, ik heb niets te verbergen, maar ik ben er ook niet bepaald handschuddend als dikke vrienden vertrokken als je je ontslag krijgt, enkel en alleen omdat je cijfers aangaande de cross selling (aanbieden telefonische verkoop) niet goed genoeg zijn. En dat terwijl men anders dik tevreden over me was.

Uiteindelijk was de hele bedoening een teleurstelling van formaat, want ze wilden me in eerste instantie (omdat ze geen CV hadden om op voort te gaan) toch bij een ander bedrijf voorstellen dat voor mij qua afstand en loon dat je er maar voor krijgt, niet haalbaar was. Ik zou er financieel mijn broek aan scheuren en dat kan nou ook niet de bedoeling zijn. Een andere betrekking bij een Bank die ze voorstelden, werkte ook niet, omdat ik er in het verleden reeds 2 keer via andere interim kantoren aan de slag geweest ben én bij sommige bedrijven geraak je maar zo’n 2 keer binnen en dan kan je er letterlijk een kruis over maken.

Dat uitgelegd krijgen aan die mensen hun verstand, koste me héél wat moeite… Ze gingen het toch nog eens vragen en informeren of het niet mogelijk was… Ik heb eens diep gezucht en heb ze laten doen. Ik weet sowieso toch al wat het antwoord gaat zijn.

Eigenlijk ben ik dus naar Brussel geweest en 20€ armer voor niets… Moet het nog verbazen dat sollicitanten dan lastig worden als ze voor de zoveelste keer je CV op de VDAB gevonden hebben?

11 reacties
  1. Man man man toch, wat een ellende….

    Like

  2. Een maat voor niets 😦 Misschien kan je de dag voor een afspraak even bellen om bevestiging te krijgen of die inderdaad kan doorgaan?

    Like

    • Het lijkt me nogal logisch dat als je in zo’n functie eens ziek bent, dat je toch je zaken zo in gaat stellen dat collega’s of op z’n minst je directe overste, in je mailbox en je agenda kan, toch?

      Als ik mij als sollicitant moet gaan bezighouden om elke afspraak die reeds bevestigd is, die nog eens te gaan controleren… m.a.w achter de consulent aan lopen, dan gaat solliciteren een job op zijn eigen worden waar ik helaas alleen maar geld ga in steek en niet voor betaald ga worden 😦

      Like

      • Ik ga akkoord met je eerste paragraaf, het lijkt me niet meer dan beleefd en efficiënt bij een onvoorziene afwezigheid een overste of collega op de hoogte te stellen van je lopende zaken. Bij je tweede paragraaf kan ik enkel maar bevestigen, dat solliciteren inderdaad een job op zich is. Een afspraak nog eens bevestigen, zou je in dit geval tijd en geld hebben uitgespaard. Tel daarbij op, dat je zodoende blijk zou hebben gegeven van je duidelijke motivatie voor en werkelijke interesse in de job. Het kan het verschil maken aan het einde van de rit.

        Like

        • Dat laatste wat je zegt, moest dat voor een bedrijf zijn, dan zou ik je daar voor de volle 100% gelijk in geven. Alleen is mijn ervaring bij interim dat het ook regelmatig averechts kan werken en ze het opvatten alsof je constant achter hun veren zit, met de nodige “als er iets is of we weten iets dan gaan WIJ jou wel bellen”, met de arrogantie van “val ons niet téveel lastig”…

          Liked by 1 persoon

  3. Jeetje…. hier zou ik idd niet blij van worden…

    Liked by 1 persoon

    • Goh ja, ik ben blij dat ik altijd een hobby heb waarin ik me kan op afreageren als ik zulke dingen tegen kom, maar je zou er depressief van worden van alle moeite die je er in steekt als je wilt werken en hoe men met sollicitanten omgaat…

      Like

  4. En altijd ligt het aan iemand anders… is het de schuld van één of andere collega… het werk van de zieke collega moet niet opgevolgd worden?? Rare manier van werken…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

BE INEFFABLE

So Close & Yet So Far...

Christophe Wallecan

De blog van een marketing student

Life according to Joyce

Everyday life documented :)

Vie de Julie

Vie de Julie

Binnenstebuitenboel

Leef achterstevoren!

Liquid skies

Silent people have the loudest minds

misssexandthecity

Life in the city and the sex in my life,.....

Renate Bulte

Blogger over alledaagse dingen.... maar dan anders!

Screendependent

Alles over films, series en meer

COS

cosblog.org

The S Files

Be nice, go vegan

Kimdonz

Lifestyle blog

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

ratjetoe4u

So Close & Yet So Far...

De Hipste adresjes van Gent

We moved to http://hipsteadresjes.gent !

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

Morgaine's Passions

Live life to the fullest

MetroPaul

Nederlandstalig blog, sinds 2008

ZoSammieEnzo

Een spontane vrolijke lifestyle blog met humor.

Deborah Hamar

Just me . . .

Naomi in Wonderland

Traveling through life

Adam op Verkenning

Een getrouwde man op verkenning.

MichielZiet

Dagelijkse dingen die soms bijzonderder lijken dan je denkt.

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Walt's Hoekje

Gewoon omdat het kan

DOLDRIEST

woordenspel

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Annelyse

14 maand met de fiets door Europa

Tales from the Crib

Putting the sfeer in blogosfeer since 2004

tiny blogt

Tiny kan van alles iets en van niets alles.

Yellow Me.

Live a Healthy Lifestyle

La Vie de Falderie

Antwerpen tot Brugge - en soms verder

Bubbliciously me

Living the life you love....

Wilco's Charity Challenge

12 maanden ... 52 opdrachten ... 1 goed doel: Right To Play

Beaunino

GEWOON DOOR-ROEIEN

Fashionlifestyleblog

So Close & Yet So Far...

Darling Doormat

Wit and Drama on Crete. It’s nothing anyone would ever take seriously, but it amuses me.

peter

my path

Lukas Lauridsen

So Close & Yet So Far...

Forty something and much more !

mijn dagboek en uitlaatklep ... if you can't stand the heat, get out of my kitchen !

elegant slumming

So Close & Yet So Far...

Life is a garden of Quotes

Over het dagelijkse leven, over reizen en lezen, over koken, over het lief , gewoon over het leven

